/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
kan det skade og forrene vandet?
Fra : Niqo
Vist : 446 gange
50 point
Dato : 10-07-04 15:47

Hey .

har købt nogen frosne myge laver. når jeg skal tø noget af dem op i nogen vand bliver vandet helt brundt når larverne er tøt op. er det brunde vand usundt at komme op i akvariet? eller skader det ikke overhoved?

tak for hjælpen .
hilsen niqo .

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-07-04 16:22

Jeg plejer altid at hælde det gennem et net for at undgå det beskidte vand, Men om det direkte er skadeligt mener jeg ikke.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-07-04 20:26

Hej niqo
Nej det skader ikke, men jeg må indrømme at jeg kommer alt frosset foder i, uden at tø det op. Fiskene får på den måde alt foderet uden at noget synker til bunds og de får masser af tid til at gå med at pille i foderet.
Prøv det, du vil blive forbavset, og så er det jo nemt.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-04 12:10

Ser lige at dabj kommer foderet frosset i vandet. Det er ikke nogen god ide fordi fiskene kan få frostskader med efterfølgende svampeangreb af det.

Accepteret svar
Fra : mekkel

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-04 22:11

Hey Niqo,

Myggelarver, især røde, bliver opfisket i områder med meget beskidt vand. Derfor er det en god idé at skylle myggelarverne i rindende vand, inden du kommer dem i arkvariet. Du kan eksempelvis bruge en te-si (lad være med at lave te med den efterfølgende).

Altså - ja, det brune vand kan forurene vandet i dit akvarie, men det er ikke sikkert det gør. Er du glad for dine fisk, er det derfor en god idé, at skylle myggelarverne inden du putter dem i akvariet.

Og som dova skriver, bør man altid temperere myggene inden de kommes i akvariet.

/Mikkel

Godkendelse af svar
Fra : Niqo

Dato : 28-07-04 09:55

Tak for svaret mekkel.