/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Tekst lag i tabel
Fra : Better_Performance
Vist : 474 gange
32 point
Dato : 04-07-04 22:34

Jeg sidder og roder med en side som er opbygget i en tabel.

I en af cllerne har jeg lagt et baggrundsbillede, og et lag med tekst.

Hvordan får jeg det til at passe sammen?

Når jeg laver et prewiev af siden er laget skævt i forhol ti lcellen, kan jeg binde dem sammen på en måde?

Jeg er midlertidigt udgået for point, men håber på hjælp på forventet efterbevilling

Accepteret svar
Fra : BoJohansen

Modtaget 42 point
Dato : 04-07-04 23:14

Hvis du markere din Celle -->
i properties Inspectoren ->>
Sæt "Vert = Top" -->
sæt nu din markør inde i cellen -->
vælg "Insert-> Layer Objects -> Layer"

Nu vil dit layer altid følge den celle's øverste venstre hjørne

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-07-04 23:21

BoJohansen >>

Desværre ikke, men jeg har på den anden side heller ikke et punkt der hedder Layer Objects, under Insert er der kun Layer, og selvom jeg står med markøren i cellen når je gvælger at indsætte så bliver laget placeret vilkårligt på siden

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 04-07-04 23:30

Ok, det med Layer Objects er bare fordi jeg har en nyere udgave af DW end dig.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized
if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
//-->
</script>
</head>

<body>
<table width="300" border="1" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td valign="top" bgcolor="#FF0000"><div id="Layer1" style="position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:1">
<p>En lille test</p>
<p>En lille test </p>
</div></td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

Prøv at kigge lidt på dette, jeg mener at det skulle funger med markøren i cellen og så indsætte layert i tidligere versioner af DW, men hvis ikke indsætter du bare layert manuelt i koden som du ser det i koden over

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 04-07-04 23:32

Bare husk at du ikke må bruge

left: VÆRDI; top: VÆRDI;

hvis du vil være sikker på at layert følger cellen!

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-07-04 23:33

Tak for svaret BoJohansen.

Man skal bare huske også at venstrestille

Tak for hjælpen, den virker nu

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 04-07-04 23:35

Det var så lidt, tak for points