/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Engelskundervisning til dansk 7-årig
Fra : louie2003
Vist : 439 gange
50 point
Dato : 25-06-04 14:06

Hej! Hvordan introducerer man lettest engelsk for en dansk 7-årig? Gerne materiale der er egnet til hjemmeundervisning. Tak på forhånd.

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 25-06-04 14:36

Hejsa.
Jeg har lavet et ringbind med billeder i og skrevet den engelske tekst nedenunder. Min datter har haft det i et par år og vi skifter ud eller tilføjer hele tiden. Hun er snart 9 år og synes, det er rigtigt sjovt på den måde.
Lone

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-06-04 15:14

der er mange muligheder for at låne lydbånd/bog på biblioteket.. og det er i lyde du skal starte.. en 7 årigs evne til at læse dansk er vel ikke helt perfekt endnu.. og det ville være synd hvis en 7 årige begynder at blande sprogene sammen skriftmæssig på et så tidligt stadie

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-04 19:45

Det lærer børn hurtigst ved at høre sproget, altså ved at være sammen med engelsksprogede i dette tilfælde. F.eks hos indvandrere er det sådan at de mindste børn hurtigere lærer dansk ved at lege med danske børn.

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 01-03-05 21:29

Vores 7-årige datter er nu begyndt at gå til engelsk hos Berlitz, og det går fint. Meget dygtig og sød lærer, som man hurtigt fatter tillid til. Håber at den lille på denne måde bliver tilstrækkeligt introduceret til det engelske, så hun kan følge nogenlunde med, når hun starter i international skole til efteråret.

Godkendelse af svar
Fra : louie2003

Dato : 01-06-05 17:07

Tak for svaret dova.