/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
"rune ABC"
Fra : Deigaard
Vist : 543 gange
35 point
Dato : 23-06-04 18:26

Hej...

Jeg ved godt dette er det forkerte sted at stille spørgsmålet, men kunne ikke lige blive enig med mig selv, hvor jeg ellers skulle stille det! HAHA

Jeg søger et sted hvor man kan finde et komplet "rune ABC" hvis I forstår!
et sted hvor jeg kan se hvordan man fx. kan se hvordan et A ser ud?!

-håber der er nogle søde folk, som vil hjælpe mig!
Deigaard

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 23-06-04 18:33

Prøvet at søge i Google?

Prøv f.eks. denne side: http://www.vikingnet.dk/ratatosk/runer.htm

MVH.,
Oliver

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-06-04 18:34
Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-06-04 18:36

Du kan se her http://www.fortidensjelling.dk/jelling13.htm
På samme side kan du også skrive dit eget navn, som så bliver oversat til runeskrift.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Deigaard

Dato : 23-06-04 20:02

hmmm... har ikke meget forstand på runer, men der må findes forskellige...
for jeg sidder her med en bog med nogle runer i, som jeg gerne vil have oversat, men nogle af runerne er ikke til at finde i alfabeterne...

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 35 point
Dato : 23-06-04 20:28

Kan du ikke skrive runerne her
Så vil det være nemmere at hjælpe dig.

http://www.aludata.dk/Runer.htm
http://www.arild-hauge.com/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Deigaard

Dato : 23-06-04 21:07

Undskyld Jakjoe, men hvordan "skrive"?
den ene side er under konstruktion og den andenkan jeg ikke finde et sted hvor jeg selv kan skrive noget!!!
undskyld igen...

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 23-06-04 21:08

Uden egentlig at have forstand på runer, mener jeg ikke, at man havde et alfabet som vi bruger det. Jeg mener runerne var stilistiske udtryk for forskellige ting.

Du vil derfor ikke kunne overføre alfabetet direkte.

Men jeg tager måske fejl.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-06-04 21:15
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-04 21:24

Glemte lige:
Det var fortsættelse af link fra >>jakjoe<< masser af runer, i forskellige årgange.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-06-04 21:42

Dreigaard> Det var et forsøg på at være morsom, at jeg bad dig skrive runerne her

emesen..>Eyvind> Ja, der er rigtigt mange runer hos http://www.arild-hauge.com/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Deigaard

Dato : 24-06-04 11:24

ok... haha... sorry forstod det ikke lige...

Godkendelse af svar
Fra : Deigaard

Dato : 24-06-04 11:35

Tak for svaret jakjoe. Tak for at du gad hjælpe mig!!!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-06-04 18:19

Det var så lidt. tak.

mvh
jakjoe