/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
husholdnigsskoler
Fra : lykkebo4
Vist : 1905 gange
60 point
Dato : 17-06-04 17:27

er der en eller anden der kan hjælpe mig med at - ang. Holte husholdningsskole- som lå på skovriddergaardsvej
jeg gik der halvaaret 57/58 finders der elevfortegnelser og hvor skal jeg finde dem henne. Jeg ved ikke om der findes et bestemt arkiv skolerne-
venlig hilsen Karin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-04 17:30

Prøv på denne side, http://www.gamle-venner.dk/default.asp?mode=list_annoncer&kat_id=6
Muligt at lokalhistorisk arkiv har noget på skolen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-04 18:56

lykkebo4

Jeg har fundet lidt om Holte Husholdningsskole http://www.sollerod.dk/musark/database/default.htm

Det er fra Søllerød Kommunes lokalhistoriske arkiv, der er bl.a billeder af elever fra 1957. Måske de kan være dig behjælpelig med, hvor du kan finde eventuelle klasselister.
Jeg søger lidt videre, da en del af Skovridergårdsvej hører til Lyngby Taarbæk Kommune.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-04 18:57

Øverst i venstre spalte søger du på Holte Husholdningsskole.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 17-06-04 19:09

Du kan også prøve at kontakte

Byhistorisk Samling, Frieboeshvile
Lyngby Hovedgade 2, 2800 Kgs. Lyngby
Tlf: 45 88 43 83
Fax: 45 88 86 27

Åbningstider:
Mandag, tirsdag, onsdag og fredag: 14 - 16
Torsdag: 14 - 20
E-mail: bysam@ltk.dk

Jeg har lige talt med Lyngby Taarbæk Kommune, de har lidt materiale liggende, så prøv at ringe til dem.

Hilsen ans

Godkendelse af svar
Fra : lykkebo4

Dato : 17-06-04 19:24

Tak for svaret ans.
         så kan jeg komme videre- nu skal jeg igang med at finde dem jeg har været sammen med. tak endnu en gang

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-04 19:32

Hvis du bruger linket fra Søllereød er der enkelte klassebilleder fra den periode hvor du gik der.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 17-06-04 19:53

har set det igennem og så vil jeg sætte mig i forbindelse med søllerød - og det glæder jeg mig til. har mange gode minder derfra. Så jeg er ved at få lavet noget fra de forskellige steder jeg har været- derfor har jeg så mange spørgsmål både om familien og en selv.
hilsen karin

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-04 20:15

Jeg tror også at muligheden i Søllerød er større end Lyngby, selvom det var den kommune skolen hørte til. Jeg har selv boet i Søllerød. Det er et dejligt sted. Nu bor jeg i Lyngby, og her er ligeså dejligt.
hilsen ans

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 17-06-04 20:19

jeg har boet i Birkerød da jeg gik på skolen - men nu bor jeg på vestsjælland, ellers har jeg familie i Lyngby