/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Telt ferie til Løkken
Fra : Hemmingsen69
Vist : 2081 gange
50 point
Dato : 15-06-04 19:52

Hey!

Vi er 3 drenge der tager afsted til Løkken her i sommerferien.. Vi har aldrig sådan rigtigt prøvet telt ferie før.. og heller ik været i Løkken..
Så vi har brug for et par gode råd omkring telt og stedet! :)

Hvordan sikrer man sine ting når man forlader teltet?
Og er det muligt at lave mad selv i et telt?
Hvad med morgenmad?
Er der nogen ting man skal passe på ved Løkken?
osv osv.. :)

Tak.

/Anders

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-04 20:07

Nu er det ikke så nemt at tyverisikre et telt, så hovedreglen er, at man ikke efterlader noget af værdi hvis man vil sikre sig. Med hensyn til at lave mad i et telt, skal I tænke på at det er meget brandfarligt hvis der menes brug af gasblus o.l. så det kan nok ikke anbefales.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-06-04 20:54

Selvfølgelig kan I lave mad i et telt, men nu skriver du ikke om det er et lille spidstelt eller et villatelt. hvis det er et spidstelt laver i maden udenfor på gas eller spritblus. Hvis I ikke har ting til dette kan I købe dem i militærets overskudslager. Eller spejdersport.
Løkken er en decideret ferieby, og på det seneste især for unge med pubcrawl o.lign.
Den må betegnes som meget fredelig, men i kraft af det store turistal vil der selvfølgelig være problemer af forskellig karakter. Almidelig sund fornuft skulle nok kunne lede jer igennem det.
Ha' en god ferie.

Accepteret svar
Fra : janni_s

Modtaget 50 point
Dato : 15-06-04 22:17

hey..
jeg arbejder på en campingplads i løkken hver sommer.. nu ved jeg ikke om alle campingpladser er lige som vores, men vi har da et køkken med komfur og sådan, bare selv medbring pander og gryder og sådan.. og jeg er enig i ikke at lade nogle ting af værdi ligge i teltet. og sæt for guds skyld ikk en hængelås på lynlåsen.. det skriger nærmest efter tyvene, som jo så bare kan skære teltdugen i stýkker.. men læg teltet et sted hvor der er andre til stede, folk sidder jo oftest uden for og ville da nok kunne se om det er teltets ejer der går ind i teltet!
men jo, løkken er en dejlig by, men massere af turister, og et vildt natteliv...
god tur...! har du spørgsmål så bare skriv, er efterhånden ved at kende til det camping sjov, for slet ikke at tale om byen:D
/janni_s

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-06-04 17:44

Er der nogen campingpladser der typisk er optaget af unge?.. eller er det som regel blandet?..
Hvilke fordele er der ved den campingplads du arbejder på? ...og ulemper?..
Ligger den tæt på løkken?

Godkendelse af svar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 14-01-06 20:33

Tak for svaret janni_s.

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 15-01-06 19:40

der er nogle camping pladser hvor der næsten kun er unge. den jeg arbejder på er en familie camping, hvor der kommer de ældre unge tyve og opefter, der ikke gider alt det ballade der kan være på ungdomscamping, .