/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Anden frame.
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 563 gange
50 point
Dato : 15-06-04 11:12

Jeg har et login-script, og når man har logget ind, skal der gerne komme en side op i en anden frame (altså når man har indtastet sit brugernavn og adgangskode i loginfelterne skal der komme en side op i framen (ved navn "main"), og der skal også komme en side op i det felt, hvor man indtaster brugernavnet og adgangskoden).
Jeg har hørt, at jeg skal bruge Javascript til det.

Hvis I ikke forstår, hvad jeg mener, er det samme idé, som der ligger bag loginsektionen på html.dk

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 15-06-04 11:37

html.dk er IKKE bygger op via. frame.. der er brugt CSS til dette..

Men ellers ved jeg ikke lige... men det må være noget med at du via. et javascript sender til main at den skal gå til den side.. og at i den side den er på skal gå til en anden.

Bryder jeg ikke lige min hjerne med.. da jeg ALDRIG vil bruge frame til hjemmesider!!

/snortop

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-06-04 12:05

Det er svært at se hvordan den skal kringles når man ikke kender dit script, men hvis du har mulighed for, at bruge main som "target" for alle links på siden kan du bruge denne i HEAD <base target="main">
Jeg har ikke noget imod rammer selv om de i visse situationer kan være meget besværlige, og man skal jo kravle før man kan gå selv om nogen flyver meget højt

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-06-04 12:27

BjarneD ->
Det var en god vits...

Kan man ikke angive en target i en meta refresh???

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-06-04 12:30

Snortop ->
Det var for at ilustrere, hvad jeg mente med spørgsmålet...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-06-04 12:39

Lasse jeg ved ikke om du kan bruge den i meta refresh. Så vidt jeg ved er meta refresh til at indlæse en anden URL (der er meget jeg ikke ved) og så vil det nok ikke fungere internt i frames.
Hvis du har mange links hvoraf en af dem er en logon kan du selvfølgelig ikke bruge base target med mindre de alle skal åbnes i main.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-06-04 13:00

Min frameset ser sådan ud:

<frameset border="0" cols="20%,80%" rows="100%">
   <frameset rows="75%,24%">
      <frame src="links.php" name="links" scrolling="auto">
      <frame src="login" name="login" scrolling="auto">
   </frameset>
   <frame src="main.php" name="main" scrolling="auto">
</frameset>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-06-04 13:08

Jeg tænkte nu mere på dit login script, men jeg har ikke umiddelbart andre idéer, men det kan være Molokyle dukker op og han kan det meste hvis han vil

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-06-04 13:27

Ja, det er jo det...
Nu har jeg fået PHP'en til at sende en header, men nu er ulempen bare, at det kun foregår i login, og ikke over det hele, som jeg gerne vil have det til...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-06-04 16:07

Det er muligtigt jeg har misforstået dit spørgsmål, men skal du ikke bare have et link fra din menuside eller hvor du nu har dit logind, og så skal den se sådan ud
[code]
<a href="loginside.htm" target="mainFrame">Login her</a>
(/code)

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-06-04 17:20

Den der hedder (/code) skal ikke med det var for at afslutte boxen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-04 20:18

Nej ; Du skal, ikke bruge javascript, med mindrer du synes

Du kan nøjes med at angive sidens navn. Altså den du har angivet i din frame ; navn="RAMMESIDE" . Du skal blot sætte target="RAMMESIDE" i din henvisning fra den side du kommer fra. http://abiglime.com/webmaster/reference/html/tags/frame.htm

Er det en iframe ? Samme ting http://www.htmlhelp.com/reference/html40/special/iframe.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-06-04 22:29

bentjuul ->
Du har misforstået spørgsmålet, den skal åbne "automatisk", når man er kommet ind...

molokyle ->
Det skal være et link, der åbner "automatisk" i en anden frame, når man er logget ind...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-06-04 23:19

Som jeg forstår det nu fra html.dk, skal der åbnes et nyt frameset eller en ny mainpage når man har indtastet sit brugernavn og password og trykket på login, ikke ?

Hvis det er tilfældet, så må du kunne tilføje i login scriptet hvad der skal ske såfremt brugernavn og password er ok, og det nemmeste er at starte et nyt frameset.

På html.dk startes der også en hel ny side efter login jeg mener ikke at de bruger frameset.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 16-06-04 12:54

Bentjuul ->
Det er lige præcis det, jeg mener...
Det er, hvordan jeg får en ny mainpage...
Eller hvordan jeg får den til at åbne i hele vinduet...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-06-04 16:05

Så er spørgsmålet, skal det nye frameset/mainpage startes via trykket på login knappen, om det skal gøres via scriptet f.eks med --- window.location="nyt-frameset.html" --- men det må Molokyle kigge på, han er "vi andres" overlærer i javascript.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 16-06-04 17:30

Hvis vi må se dit login script ? ..ville det måske være en smule lettere at hjælpe ! Lasse_Madsen

..men tit på dette : http://www.javascriptkit.com/script/script2/comboframe.shtml

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 16-06-04 21:33

molokyle ->
Det er lavet i PHP, hvor jeg bare har skrevet det i en if og en elseif...

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 17-08-04 14:29

Tak for svaret molokyle.