/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
baggrund hvis 800 x 600
Fra : Jonn87
Vist : 742 gange
21 point
Dato : 14-06-04 15:41

kan man ikke på en eller anden måde gøre sådan at hvis der er en med opsætningen 800x600 så får de vist en special baggrund, og hvis man har opsætningen 1024x768 så bliver en anden baggrund vist?

Undskyld det kan desværre kun blive til 21 point pga. jeg ik har flere!

Kommentar
Fra : erik_bomholt

Dato : 14-06-04 16:21

Jo f.eks. sådan her:

<script type="text/javascript">
onload = function(){
var sw=screen.width;
if (sw==800){document.body.style.background = "url(images/etellerandetbillede.jpg");}
if(sw==1024){document.body.style.background = "url(images/etellerandetandetbillede.jpg")}
}
</script>

Ovenstående script placeres i <head> sektionen
Du kan selv lege videre med dine betingelser for sw. Se eventuelt på www.w3schools.com under CSS og JavaScript.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-04 20:47
Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 14-06-04 21:16

erik_bomholt>>
koden virkede ikke! "scriptfejl" prøv selv

molokyle>>
Jeg vil hellere have en som erik skrev, så jeg ikke behøver at lave flere sider.

Kommentar
Fra : erik_bomholt

Dato : 14-06-04 23:43

Prøv at udskift med nedenstående:

document.body.style.background = "url(images/etellerandetbillede.jpg) no-repeat fixed top left";
document.body.style.background = "url(images/etellerandetandetbillede.jpg) no-repeat fixed top left";

Jeg har muligvis været lidt forhastet og glemt noget efter "url" i mine udtryk. Husk at checke stien til dine billeder, mit udtryk i parantesen forudsætter at jeg har gemt mine baggrundsbilleder i en mappe images som ligger i samme directory som den fil hvor ovenstående kode er fra.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 15-06-04 01:15

erik_bomholt>>

Jeg er ikke helt god med det med at redigere html "scripts" så vil du ikke lige skrive hele det nye script igen

Accepteret svar
Fra : erik_bomholt

Modtaget 21 point
Dato : 15-06-04 08:26

<script type="text/javascript">
onload = function(){
var sw=screen.width;
if (sw==800){document.body.style.background = "url(images/etellerandetbillede.jpg) no-repeat fixed top left";}

if(sw==1024){document.body.style.background = "url(images/etellerandetandetbillede.jpg) no-repeat fixed top left";}
}
</script>
Husk at referere til dine egne billeder i url-udtrykket.

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 15-06-04 10:43

det var fedt!
tak skal du ha' Erik!