/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Guppy Unger...
Fra : Niqo
Vist : 445 gange
30 point
Dato : 08-06-04 20:22

heyza.
har ca 2 guppy unger som er ca 2 måneder gamle ( de er ca 2 cm lange ) .. mit spørgsmål er : de er hele tiden oppe i overfraden, hvorfor gør de det? min Pombe giver nok luft og de for ca 3 gange mad på en dag, så tror ikk det kan være nogen af de ting?

Håber i kan hjælpe.
hilsen niqo

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-06-04 20:35

Nu kan jeg jo ikke se hvor meget foder du giver, men 1 gang i døgnet er nok.
Jeg vil gætte på at akvariet indeholder for meget nitrit grundet overfodring.
Skynd dig at skifte halvdelen af vandet, det skulle gerne hjælpe.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-06-04 20:38

Bruger du tørfoder skal de have ca. så meget der kan ligge på en tommelfingernegl pr. døgn

Kommentar
Fra : Niqo

Dato : 08-06-04 20:43

skal det være is koldt vand som jeg skal putte i eller skal det være samme temp sopm vandet har ( ca 27 g ) ? .

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 40 point
Dato : 08-06-04 20:51

Samme temp. som det du tapper af

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 08-06-04 20:51

Helst tempereret, men det spiller nu ikke den store rolle hvis vi snakker om et akvarie på min. 100l.

MVH
Andreas1982

Godkendelse af svar
Fra : Niqo

Dato : 08-06-04 20:53

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-06-04 20:58

Ok Niqo
Vil lige sige at du altid skal skifte vand med samme temperatur som du tapper af.
Guppyer kan nok tåle temperaturforandringer, men det er der rigtig mange fisk der ikke kan.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-06-04 09:01

Hej niqu
Det gør mine Gubby-babyer også, altså befinder sig stort set øverst i akvariet, jeg tror det har noget med territorie, at gøre. Min hunner som er de største og stærkeste vælger nok først, har lagt mærke til at de har steder de foretrækker, dernæst hannerne som helt vil være hvor hunnerne er uanset hvad og så de små for sig selv øverst, måske kan de godt lide varmen fra lampen?!

Kommentar
Fra : Niqo

Dato : 09-06-04 19:47

hey mulberry.

tja, det kan godt være, nu må vi se når de blir større hva der så sker ;)

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 10-12-08 17:22

du gir dem for meget mad en gang om dagen