/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Er jeg berettiget til sociale ydelser?
Fra : LarsLindevall
Vist : 451 gange
24 point
Dato : 05-06-04 15:57

Jeg er 20 år og slutter i gymnasiet d. 14. Juni.
Jeg har tænkt mig at holde et års pause før jeg studerer videre. Jeg bor hjemme.
Og så er det jeg er i tvivl, om jeg er berettiget til en form for social ydelse fra det offentlige....
Hvad kræves - skal man være tilknyttet arbejdsformidlingen eller hvad? Hvor skal jeg ansøge?

Håber der er en der kan hjælpe mig.
Mvh. Lars Hansen

Accepteret svar
Fra : Mybber

Modtaget 34 point
Dato : 05-06-04 16:29

Du kan få kontanthjælp, men den er ikke særlig stor og faktisk ikke til at leve for når man bor hjemme og er under 25år. Du søger på din kommune, du skal så i aktivering og samtidig stå som ledig på arbejdsformidlingen.

Godkendelse af svar
Fra : LarsLindevall

Dato : 05-06-04 17:06

Tak for svaret Mybber.

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 05-06-04 17:09

hvis man er på kontanthjælp eller på SU kan man så få indeholdt for gammel skat ?