/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Nattefiskeri efter havørreder?
Fra : jl
Vist : 727 gange
50 point
Dato : 30-05-01 10:58

Er der nogen der kan give mig et par tips omkring nattefiskeri efter havørreder? Hvad gør man helt konkret og hvor store er chancerne for en fisk?

hislen JL

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-01 11:01

Det är bara att mala på som vanligt på favoritrevet. Jag testar lite olika
drag. Vissa tycker att ljusa är bra för att dessa syns och andra påstår att
det är bättre med mörka och stora som ger kontrast. Själv vet jag inte
riktigt utan tar vad som faller på.
JA, det ger fisk!
/H

"jl" <jl.news@kandu.dk> skrev i meddelandet
news:AC2R6.3849$dS3.177302@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der kan give mig et par tips omkring nattefiskeri efter
> havørreder? Hvad gør man helt konkret og hvor store er chancerne for
> en fisk?
>
> hislen JL
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : NanoQ

Modtaget 50 point
Dato : 08-06-01 17:00

Jeg dyrker en hel del nattefiskeri efter havørred langs de Djurslandske kyster samt diverse jyske åer.

Både i åer og ved kyster er vibrax spinnere særdeles effektive om natten. Er du til fluefiskeri, prøv med hjortehårsfluer (natsværmere) i åer og store hvide fluer ved kysten.

Nattefiskeri kan især i august/september være særdeles underholdende.

NanoQ

Godkendelse af svar
Fra : jl

Dato : 09-06-01 22:56

Tak for svaret NanoQ.

Kommentar
Fra : skistav

Dato : 07-01-02 20:08

Jeg er ofte ude om natten for fiske havørred.Den bedste erfaring har jeg med bobleflåd og en lys flue,eller med en Hansen flash i rød. Fisk giver det ofte.