/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Video på hjemmeside i html
Fra : Medic_dk
Vist : 388 gange
350 point
Dato : 25-05-04 00:19

Jeg er NK webmaster på en hjemmeside, hvor vi gerne vil have nogle små video-klip på siden.
Problemet er at jeg nu har rodet med html programmeringen til dette ret længe og kan godt få det til at virke på min computer, men når jeg ligger det på hjemmesiden så vil den ikke afspille filmene.
Det er Windows Media filer som jeg har lavet med Windows Movie Maker.
(Når jeg bruger Windows Media Encoder 9 kan jeg ikke få Video on demand frem, som: Video på hjemmesiden fra IDG siger jeg skal, meget mystisk.)

Min kilde ser således ud:

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/HTML; charset=iso-8859-1">

</head>

<center><font face="verdana, arial" size=3 color="#664433">
Note:<br>
Kan kun vises i Windows Media Player<br>
Can only be shown in Windows Media Player<br>

<body bgcolor="#cc9966" link="#664433" alink="#996633" vlink="#596D41">
<table border=0 width=90% align=center>
<br><br><center><font face="verdana, arial" size=4 color="#664433">

<center><a href="images\videoer\Classic Paintball1.wmv">Classic Paintball-banen 23 maj 2004</a></center>
<center><a href="images\videoer\Classic Paintball2.wmv">Classic Paintball-banen 23 maj 2004</a></center>

</body>
</html>

Mit spørgsmål går på hvad gør jeg forkert og hvordan kan jeg få det til at virke optimalt??
Hvilke program er det bedste at bruge for at få komprimeret videoerne??
Det skal være i html, da jeg ikke har forstand på php, asp osv..
Håber der er en klog person der kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Medic_dk

NK Webmaster RHC (www.rhc-hardball.dk)
Email: sekretaer@rhc-hardball.dk

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-05-04 00:33

Jeg kan ikke huske hvordan jeg har båret mig ad med at få det til at virke, men måske er det noget lignende du søger? og så kan du jo bare kigge på koden

http://www.betterperformance.dk/links.htm

I nederste højre boks (Downloads) ligger der nogle film

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 350 point
Dato : 25-05-04 06:52

Sådan åbner og afspiller du mediaplayer 9 automatisk :

Kode
<OBJECT ID="myMediaPlayer" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" width="288" height="163">
<PARAM NAME="AudioStream" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoSize" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="1">
<PARAM NAME="AnimationAtStart" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AllowScan" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AllowChangeDisplaySize" VALUE="-1">
<PARAM NAME="AutoRewind" VALUE="1">
<PARAM NAME="Balance" VALUE="0">
<PARAM NAME="BaseURL" VALUE="">
<PARAM NAME="BufferingTime" VALUE="5">
<PARAM NAME="CaptioningID" VALUE="">
<PARAM NAME="ClickToPlay" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CursorType" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CurrentPosition" VALUE="-1">
<PARAM NAME="CurrentMarker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="DefaultFrame" VALUE="">
<PARAM NAME="DisplayBackColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplayForeColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplayMode" VALUE="0">
<PARAM NAME="DisplaySize" VALUE="0">
<PARAM NAME="Enabled" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableContextMenu" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnablePositionControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableFullScreenControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="EnableTracker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Filename" VALUE="DIN_WMV_FIL"> // Her indsættes media filen
<PARAM NAME="InvokeURLs" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Language" VALUE="-1">
<PARAM NAME="Mute" VALUE="0">
<PARAM NAME="PlayCount" VALUE="1">
<PARAM NAME="PreviewMode" VALUE="0">
<PARAM NAME="Rate" VALUE="1">
<PARAM NAME="SAMILang" VALUE="">
<PARAM NAME="SAMIStyle" VALUE="">
<PARAM NAME="SAMIFileName" VALUE="">
<PARAM NAME="SelectionStart" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SelectionEnd" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendOpenStateChangeEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendWarningEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendErrorEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendKeyboardEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendMouseClickEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendMouseMoveEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowCaptioning" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowAudioControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowGotoBar" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowPositionControls" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowStatusBar" VALUE="-1">
<PARAM NAME="ShowTracker" VALUE="-1">
<PARAM NAME="TransparentAtStart" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorderWidth" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorderColor" VALUE="0">
<PARAM NAME="VideoBorder3D" VALUE="0">
<PARAM NAME="Volume" VALUE="100">
<PARAM NAME="WindowlessVideo" VALUE="0">
</OBJECT>

I første linie vælger du størrelse med Width height. De andre parametre : 1 = TRUE, -1 = FALSE eller en værdi (..som for f.eks VideoBorderColor, Volume, osv..)

Så vidt jeg husker kan du også bruge :

Kode
<embed type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/Products/MediaPlayer/" width="288" height="163" src="DIN_WMV_FIL" name="MediaPlayer1" showcontrols="false" showstatusbar="false" autosize="true" displaysize="0" autostart="true">
</embed>

..men www.w3.org anbefaler man bruger <object> istedet for <embed>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-04 07:42

<object> : http://www.w3schools.com/tags/tag_object.asp

<embed> tag'et ..er slet ikke en del af standard HTML. Det understøttes ikke af alle standardbrowsere, men er en extension : http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/objects/embed.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-04 07:44

Det er lidt kludder med sidste link. Du må mærke hele URL'en af og kopiere den op i din browsers adresselinie

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-04 07:53

Hvis jeg misfårstår dit spørgsmål og alt du vil have er et link, der åbner den medieafspiller som klienten nu benytter, er det helt rigtigt, det du har skrevet :

Kode
<a href="images\videoer\Classic Paintball1.wmv">Classic Paintball-banen 23 maj 2004</a>

..og så kan grunden til du ikke kan se klippet når det er uploaded være, at du i din firewall har 'lukket' for mediaplayer's adgang til nettet eller du i browserens : Funktioner->Internetindstillinger...->Avanceret ..under Multimedier har fjerne nogle flueben

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-05-04 12:55

TAK for dine gode kommentarer og (forslag til) løsninger her i KANDU og TILLYKKE med dit et års jubilæum samme sted!!!

God sommer!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-05-04 12:56

PS: Ovenstående var selvfølgelig møntet på MOLOKYLE!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-04 13:20

Tak skal du have pallenoc. Du er den første, som har bemærket/husket det

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Medic_dk

Dato : 26-05-04 00:07

Tak for svaret MOLOKYLE og tillykke med jubilæet
Alt det du har skrevet vil jeg nu prøve at gennemgå og se om det virker...
Har ikke nogen problemer med min firewall og diverse afspillere til dagligt så det kan ikke være der problemet ligger.
Men jeg skriver igen hvis det er helt umuligt for mig at finde ud af det.
Endnu engang tak for dine fine svar.
Knus fra
Medic_dk