/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Pladsmangel
Fra : AnneM
Vist : 289 gange
95 point
Dato : 19-05-04 14:36

Er der nogen der kan hjælpe ?

Jeg har 2 drev på min harddisk et c og et d drev.
Når jeg downloader kan jeg som regel vælge hvortil jeg vil downloade, men nu skal jeg installere et spil, som automatisk vil installere sig på mit d drev, hvor der ikke er plads nok.

Det er der tilgengæld på mit c drev - men hvordan kan jeg rette indstillingerne ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 14:41

Hvad hedder dit spil ? Der nok en switch eller en config fil der kan ændres. Ved 'normal' installation kan man nemlig vælge [Gennemse] før man installerer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : AnneM

Dato : 19-05-04 14:43

Det er et "The Sims" spil ; "The sims double deluxe"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 14:59

Jeg kan ikke forstille mig andet end, du kan vælge det under installationen. Konsultér din manual.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 15:10

Fandt en smule om gen-installation : http://www.thefantasimtales.com/faq1.html#d10

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 15:12

..ellers må du spørge her : http://kandu.dk/dk/emne/20220

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-05-04 15:43

Normalt når du installerer et spil vil det foreslå et installationssted, men dette kan ændres ved at bruge browse knappen udfor den destination den foreslår!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-04 16:18

Eller du kan ændre D til C på linien hvor den foreslår dit d drev.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 16:47

tedd og emesen -> Det er jo dét jeg siger, men det bliver selvfølgelig mere rigtigt af at blive gentaget :
Citat
Jeg kan ikke forstille mig andet end, du kan vælge det under installationen...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-04 16:52

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-05-04 17:19

Gentagelser fremmer forståelsen Molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 17:26

I er go'e er I

AnneM -> Det er altså ikke din computer/operativsystem der skal ændres, men dit spil der skal have at vide, hvor det skal lægge sig. Du må boge den lidt i manualen ...som sagt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-04 17:28

Hvis dit C drev er meget stort kan det mindskes og D gøres større.
Men det er lidt svært og kan gå galt.
Eyvind.

Kommentar
Fra : AnneM

Dato : 19-05-04 17:46

Hmmmm......
Har læst manualen forfra og bagfra og mellem linierne - der er ikke nogen løsning der.
Der findes altså ikke en måde man kan ændre indstillingerne på pc'en så man automatisk installerer på c drevet ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-04 18:00

Hvad står der i CD'ens readme.txt/read.me/readme.com fil?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-05-04 19:11

Jamen kan du ikke bare køre nusemarkøren hen over d`et og skrive C, det kan man tit selv om man ikke tror det.
Det er vel ikke fordi du allerede har Sims installeret på d-drevet.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 95 point
Dato : 19-05-04 19:16

pallebhansen -> Jo sikkert... og her står hvordan man fjerner (beholder det man har bygget op) og installerer igen : http://www.thefantasimtales.com/faq1.html#d10

..som sagt.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : AnneM

Dato : 20-05-04 11:22

har nærlæst linket ....gentagelse fremmer virkelig forståelsen....hæ hæ

Tak for hjælpen !!!!