/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Data fra MS SQL2000
Fra : z1terapi
Vist : 716 gange
35 point
Dato : 19-05-04 07:33

Hej
Jeg programmerer i C++/Windowsprogrammering/Visual C.net
Jeg har en database med to tabeller. I den ene tabel er der oprettet brugere, og i den anden varer.
Jeg har kontakt til databasen fra mit C++ program, og jeg vil gerne have trukket data ud for alle brugerne, når jeg trykker på en knap. Jeg ved jeg skal bruge denne kommando. "SELECT initialer, SUM(totalpris) FROM total GROUP BY initialer ORDER BY initialer"
Men hvordan får jeg hele resultatet ind i C++ programmet. Jeg kan godt, når det er en enkelt post jeg får retur, men her får jeg jo flere poster. Er der nogen der kan give et eksempel.
Jeg ville gerne smide om mig med point, men har desværre ikke så mange....endnu
PFH Tak for hjælpen
/Thomas

Accepteret svar
Fra : KajSloth

Modtaget 35 point
Dato : 22-10-04 18:55

Jeg går ud fra du har lavet en klasse som nedarver fra CRecordset. (Ikke ADO, RDO eller lignende).

I så tilfælde kan du gøre følgende efter at

while (!MyRecord.IsEOF())
{
Behandle data
MyRecord.MoveNext();
}

Godkendelse af svar
Fra : z1terapi

Dato : 27-05-05 15:05

Tak for svaret KajSloth. Jeg beklager at jeg ikke har svaret før nu. Jeg har ikke lige været opmæksom på at det var mit spørgsmål
/Thomas