/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvilken xp skal man vælge ???
Fra : return
Vist : 356 gange
50 point
Dato : 18-05-04 06:31

hej

hvilken xp er bedst kan se der er en der hedder xp pro sp1 og en der hedder xp pro sp1a og en der bare hedder xp pro men hvad er forskellen ?

p.s kan en oem xp bruges til flere hd når man kun har en pc ?

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 18-05-04 06:59
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-04 07:06

Det eneste jeg kan sige om XP : La' vær' !

XP er udmærket til mindre netværk. Dvs. skal I deles om internetforbindelsen og samtidig ønsker at dele filer med hinanden og naboer, så er XP såmen ok. Det er dog også ret resource krævende og ja alle XP versioner kan bruge flere harddiske. Det er din maskine der bestemmer hvor mange, ikke dit operativsystem !!!

Jeg vil nu anbefale linux som alternativ til XP.

Skal du bare have et system til en enkelt PC (evt. med flere harddiske), så mener jeg du er bedst tjent med Win98 SE. [= Windows 98 anden udgave). Når først du har hentet alle opdateringer (43 ialt !), så kører det faktisk meget stabilt og Microsoft giver stadig support til dette system 2 år fremover.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Qualiman

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-04 08:25

XP pro er softwaren
XP SP1 er Den første servicepack til XP Pro
Og jeg mener at SP 1a er en opdatering af samme servicepack

Og jeg er på ingen måde enig med Molokyle i betragtninger i forbindelse med Linux og XP med det er vel mere et spørgsmål om holdninger - hvad angår Win98 så er der også mennesker i dette land der mener at lykken er at færdes på landvejene i en gammel ford fra krigens tid.
Win98 risikerer samme udmelding som kom om NT at udviklingen af opdateringer stopper

Som du nok kan læse kører jeg se3lv XP Pro og er virkelig glad for den! jeg mener at det er det bedste styresystem endnu fra Microsoft.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 18-05-04 08:28

Tak for svaret Qualiman.