/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
brøns
Fra : lykkebo4
Vist : 1741 gange
60 point
Dato : 17-05-04 18:59

søger Christian Friederick Brøns f. c. 1750 han var degn og skoleholder i Mammen i 1801. han var gift med en Christiane Jonædatter hun var 45 år i 1801. jeg har selv folketællingerne. men er meget intereseret i hvor de kom fra. Viborg amt. middelsom h. Mammen, Mammen by i 1801 så jeg er meget spændt på om der er noget hjælp at hente

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-05-04 20:20

har du prøvet at søge på fs.http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
det kan være du kan finde videre oplysningerder
mvh
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-05-04 20:27

kirkebøger og folketællinger online fra Viborg og Mammen på denne adresse.
http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/Folketaelling.aspx
mvh
senta

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 17-05-04 22:34

Lige en rettelse:
Kirkebøger fra Mammen er IKKE tilgængelige (endnu) på arkivalieronline.

Nu er jeg lidt i tvivl om hvem "Lykkebo4" er, men hvis du ikke hedder Karin, så kig på:

http://www.damsg.dk/sognetraef/index.asp?a=vis&SognId=1846

Hilsen Jeannie (som har et hold aner, som 1860-ca. 1875 bor og får børn i Mammen)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-05-04 22:40

Mon ikke Brøns oprindeligt var hans kalde navn fordi han kom fra
Brøns sogn, Hviding herred, Tønder amt.

I sognetræf er der to kompetente slægtsforskere med data fra Brøns,
måske har en af dem Christian Frederik slægtninge der flytter til Vammen.

De har begge hjemmesider. Se disse eller prøv at kontakte dem.
mvh Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-05-04 09:23

Brøns fundet i folketællingen online 1801 fra Mammen opslag 6, nr.25 på denne adresse,
http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/folketaelling.aspx
det kan være du deri kan se hvorfra familien kommer.

Jeg tror familien kommer fra Frederiksberg, hvad mener du , er det helt hen i luften?
Er dette ikke sønnen Jonas Brøns?
datteren necoline er også på fs. hvis du ikke har hendes data?

Husband
JONAS CHRISTIAN BRONSPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 17 JUL 1807 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

Wife
ANNE ELISABETH RUNDERUPPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 17 JUL 1807 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

Children

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

mvh.
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 60 point
Dato : 18-05-04 09:52

kan dette evt. være din brøns der flytter til fredensborg og gifter sig med dorthea nielsdatter?
mvh
senta
Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Jørlunde, Hjørlunde, , Skolen, 16, FT-1855
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Christian Brøns, 78, Enkemand, Skolelærer, , Vellev, Skanderborg
Niels Peter Brøns, 30, Gift, Hjælpelærer, , Her i Sognet
Wilhelmine Christine Mehling, 31, Gift, hans Kone, , Lumby, Odense Amt
Hansine Dorthea Brøns, 5, Ugift, Deres Datter, , Lumby, Odense Amt
Anna Maria Franciska Brøns, 4, Ugift, Deres Datter, , Her i Sognet
Johan Wilhelm Brøns, 2, Ugift, Deres Søn, , Her i Sognet
Hans Christian Bredsgaard, 17, Ugift, Pleiesøn, , Kjøbenhavn
Ane Marie Larsen, 17, Ugift, Tjenestepige, , Udesundby
Maren Paulsdatter, 14, Ugift, Tjenestepige, , Skjævinge

Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Jørlunde, Hjørlunde Bye, , Skolen, 2, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Christian Brøns, 73, Gift, , Skolelærer, Huusfader, Jylland
Dorthea Nielsen, 64, Gift, , hans Kone, Jylland
Hans Christian Bredegaard, 12, Ugift, , Dattersøn, Kjøbenhavn
Carl Ludvig Mariboe, 34, Ugift, , Hjælpelærer, Kjøbenhavn
Maren Knudsdatter, 19, Ugift, , Tjenestepige, Ølstykke

Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Jørlunde, Hjørlunde Bye, , Skolen, 2, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Christian Brøns, 68, Gift, , Skolelærer, Velløv, Randers Amt
Dortheae Nielsen, 59, Gift, , hans Kone, Hjørning, Aarhuus Amt
Hans Christian Brodsgaard, 7, Ugift, , Dattersøn, Kjøbenhavn
Carl Ludvig Mariboe, 29, Ugift, , Hjælpelærer, Kjøbenhavn
Karen Christensdatter, 28, Ugift, , Tjenestepige, Græse

Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Jørlunde, Hjørlunde, , Skolen, 2, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Christian Brøns, 57, Gift, , Skolelærer og Kirkesanger,
Dorthe Nielsen Brøns, 47, Gift, , hans Kone,
Caroline Amalie Brøns, 27, Ugift, , hans Børn,
Frederikke Brøns, 12, Ugift, , hans Børn,
Niels Peter Brøns, 9, Ugift, , hans Børn,
Oline Kristine Valentine Olsen, 20, Ugift, , Tjenestepige,

Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Jørlunde, Hjørlunde Bye, , Skolen, 2, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Christian Brøns, 63, Gift, , Skolelærer,
Dorthea Nielsen, 54, Gift, , hans Kone,
Caroline Amalie Brøns, 33, Ugift, , deres Datter,
Frederikke Brøns, 18, Ugift, , deres Datter,
Ludvig Mariboe, 24, Ugift, , Hjælpelærer,
Bente Sørine Hansdatter, 28, Gift, , Tjenestetyende,

Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Strø, Lille Lyngby, Meløse Bye, , , 61. Familie, FT 1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Christ. Brøns, 24, gift, Husbonde, Skolelærer,
Johanne Frank, 21, gift, hans Kone, ,

Godkendelse af svar
Fra : lykkebo4

Dato : 18-05-04 10:39

Tak for svaret senta.
         du er super se i din indbakke

Kommentar
Fra : kassan

Dato : 20-03-06 15:01

Jeg har en del om ham på min hjemmeside www.kassan.dk under slægtsforskning/annelise
Med venlig hilsen
Ole