/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Hvordan laver man en server i steam.
Fra : Gunners
Vist : 710 gange
375 point
Dato : 17-05-04 18:14

Hvordan laver man en server i steam.
jeg har prøvet men den virket ikke.

Kommentar
Fra : Niqo

Dato : 17-05-04 18:21

steam > game > counterstrike > New game ... så har du lavet en server ... så let er det ;)

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-05-04 00:08

Kommer an på om du snakker om en dedicated server eller hvad? Og hvad er det der ikke virker? Kommer den med en fejlmeddelse?

Kommentar
Fra : Gunners

Dato : 19-05-04 11:05

andre bruger kan ikke se den.
selvom de indtaster ip adressen så kan de ikke finde den.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-05-04 11:16

sidder du bag router? Du skal huske at som standard bruger steam porten 27015... Den skal du route til din egen lan ip... har du gjort det? Eller sidder du slet ikke bag router?

Kommentar
Fra : Gunners

Dato : 19-05-04 16:20

jeg sidder bag en ruoter.
men jeg ved ikke hvad min lan ip er

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 19-05-04 21:34

Dem du skal spille med - sidder de på samme netbvæk (LAN) som dig, eller skal de besøg din server via Internettet (WAN)? Din WAN ip kan du se her http://www.minip.dk!

Kommentar
Fra : Gunners

Dato : 19-05-04 22:30

via internettet

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 20-05-04 22:27

Jammen, så starter du din server og de skriver din WAN-ip for at spille på den. Husk at åbne for 27015 porten i din router, hvis du sidder bag en sådan. Du skal også lige huske at STEAM bruger båndbredde. På en 512/512 forbindelse anbefales det kun at spille max. 8 på samme server.

Kommentar
Fra : Gunners

Dato : 21-05-04 13:48

jeg ved ikke hvad en 27015 port er.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 23-05-04 09:00

Gunners,
Porte skal ses som indgange til din computer. Forskellige programmer bruger forskellige porte til at kommunikere mellem internettet og din computer. STEAM bruger port 27015 (som standard), og den skal du "åbne" for, således at folk der laver en forespørgsel på den port, bliver diregeret ind til din computer...

Hvilken version af windows bruger du, og hvilken router har du?

Kommentar
Fra : Gunners

Dato : 23-05-04 13:53

Hvordan åbner jeg porten?
jeg har windows Xp prof. og min router ved jeg ikke hvad hedder.

Accepteret svar
Fra : konkurrencesvar.dk

Modtaget 375 point
Dato : 23-05-04 13:58
Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 23-05-04 13:59

(under step2 i den lange forklaring på siden)

Kommentar
Fra : Gunners

Dato : 30-05-04 20:33

jeg har kun steam. så den lange forklaring er ikke lige mig til nytte.

Godkendelse af svar
Fra : Gunners

Dato : 14-06-04 16:04

Tak for svaret konkurrencesvar.dk.