/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton
Fra : clou
Vist : 465 gange
40 point
Dato : 16-05-04 17:56

Hej derude hjælp os

Jeg har en veninde, der lige har prøvet at ville installere Norton Antivirus 2004, inden hun installerede programmet, ville hun lige scanne for virus først, maskinen gik i stå et par minutter, hvorefter hun tog cd-rommen ud igen.

Nu kan hun så overhovedet ikke bruge maskinen, den står kun og kører med "timeglasset", og det gør den, selvom hun genstarter. Hun har også prøvet med "Abegrebet" (Ctrl+Alt+Delete), det reagerer maskinen heller ikke på, HJÆLP hvad gør hun? Hun er helt desperat!!!!!!

Hun kører windows xp home. Det er en helt ny maskine, kun 14 dage gammel (altså computeren)

På forhånd tak for Jeres altid gode svar fra

Clou

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 16-05-04 18:23

Kan hun ikke lave systemgendannelse?
Start evt. op fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 16-05-04 22:06

Følger lige op på wibbis kommentar, som måske godt kan løse problemet.
Nedenstående er et udklip fra hjælpefunktionen i winXP:

Sådan køres Systemgendannelse i fejlsikret tilstand
Åbn Systemgendannelse via Hjælp og support.
Følg vejledningen på skærmen.
Bemærk!

Hvis du vil have adgang til guiden Systemgendannelse, skal du klikke på Start og derefter klikke på Hjælp og support. Klik på Ydelse og vedligeholdelse, klik på Bruge Systemgendannelse til at fortryde ændringer, og klik derefter på Køre guiden Systemgendannelse.
Systemgendannelse opretter ikke gendannelsespunkter, når computeren er i fejlsikret tilstand. Derfor kan du ikke fortryde en gendannelse, du har udført, mens computeren var i fejlsikret tilstand.
Du kan bruge Systemgendannelse til at gendanne computeren til et vilkårligt gendannelsespunkt, når du er i fejlsikret tilstand. Hvis du ikke kan starte computeren i standardtilstand, kan du bruge Systemgendannelse til at gendanne den til et tidspunkt, hvor du kunne starte computeren fejlfrit.
Hvis du vil gendanne til et tidspunkt, hvor computeren startede uden fejl, skal du vælge et gendannelsespunkt, der ligger tættere på det tidspunkt, hvor du kan huske, at den startede uden fejl.
Hvis Systemgendannelse er afbrudt på grund af manglende diskplads, kan du ikke aktivere den ved at frigøre diskplads, når du er i fejlsikret tilstand. Du skal genstarte computeren i standardtilstand og frigøre mere diskplads.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 16-05-04 22:07

Jeg er ikke selv så dreven i at starte op i fejlsikret tilstand

Er der mulighed for lidt vejledning i, hvordan jeg hjælper min veninde og mig selv videre med den mulighed?

Endnu engang på forhånd tak

Clou

Accepteret svar
Fra : rolf01

Modtaget 40 point
Dato : 17-05-04 09:10

genstart computeren, og tryk på F8 under opstarten, så kan du vælge at starte i fejlsikret tilstand.

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 17-05-04 10:25

Tak for svaret rolf01.