/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Dødskramper ?
Fra : molokyle
Vist : 788 gange
297 point
Dato : 14-05-04 14:31

Dette spørgsmål er også stillet af mig på : http://www.aquaa.dk

Citat
Alderdom ?

Jeg har en Colisa lalia (dværg gurami) han, der har skrantet de sidste par dage. Hang uvirksom i overfladen, sløv og har nu mistet balancen. Faktisk ligge den på bunden med siden til nu !
Har selvfølgelig 'isoleret' den i morges ;-)

Den er på vej til 'De Evige Akvarie Marker'.

Den har IKKE vist tegn på sygdom ellers. Fine farver, go' kondi og troede den var 'Kongen'. Jeg gætter på den er ved at dø; mæt af dage.

Mit spørgsmål er :

Nogen der har erfaring med Gurami der løber livet ud ?
Hvad er den 'normale' adfærd ?

På Kandu.dk får man bare point for svaret

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 307 point
Dato : 14-05-04 14:37

Den normale adfærd er præcis som du har beskrevet

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 14-05-04 14:54

min lavede det samme nummer, min store flotte han.... buuh troede at hunnen ville dø af sorg/ensomhed men hun ser ud til at have det fint.....!

så jeg ville li´som CREAMY sige at din også er normal

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-04 14:58

Den er lige afgået ved en stille død. HELT død nu

Lokummet kalder

Det er sgu gået stærkt. 3-4 dage fra tempoet 'gik ned' til den sagde farvel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-04 14:58

Kvinder er de rene survivors - selv kvindelige fisk

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-04 14:59

Må jeg have lov til at kondolere Molokyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-04 15:02

Puha... jeg troede det måske var vandet, men hunnen og 'de andre' labyrintfisk har det fino fino..!

Ingen tegn på infektion dér heller

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-04 15:05
Kommentar
Fra : zomp

Dato : 14-05-04 15:11

haha, hvem sagde det svage køn?!?!?!?

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 14-05-04 15:11

...tror dog jeg skal ud og købe en mage til hende..!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-04 15:16

Gør det Zomp
Kvinder skal ikke være single ret længe før de bliver sære i skralden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-04 15:25

creamygirl -> Jep ...denne : http://www.aquariumfish.net/images_01/gourami_neon_blue_male.jpg ...VAR det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 14-05-04 15:36

.....hvor længe har du da været single??? (det er helt klart mere end 2 dage)

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-04 15:37

creamygirl -> Det skal ikke skorte på point herfra

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-04 15:43

zomp og creamygirl -> Jeg køber strax et nyt par 'Dværg Gummier' og et nyt 45 l. ...............selvfølgelig !!!

Man kan ikke få for mange akvarier

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-04 18:26

Det må jeg sige, 297 point for et gæt.
Jeg aner ikke en dyt om fisk

Håber du bliver glad for dine nye 'Dværg Gummier' Molokyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-04 18:50

creamygirl ->I så fald gættede du rigtigt ...først

Har forhørt mig hos et par 'experter', som fortalte at dværg gurami sjældent overlever det 3. år. og min var en ældre herre

Når de er slidt op ...er de slidt op. Bum færdig ..i løbet af et par dage uden synlig grund.

Glad ? Dét håber jeg dælme også ! De koster 65 kr. pr. par og kan kun købes samlet (..hos Tandkarpen i hvert fald)

</MOLOKYLE>