/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
slette filer og mapper igen
Fra : eln
Vist : 589 gange
50 point
Dato : 13-05-04 13:05

jeg har fået slettet alle almindelige filer under <temporary internet files >men må jeg slette alle undermapperne,windows advarer imod det, idet der både systemmapper og systemfiler, der er også 3 programmer,/isdel,eze/pede251.eze/bitzip20da.exe, og i hver mappe er der en fil der hedder desktop.ini
boegvad foreslog at jeg slettede det hele, men tør jeg det når windows advarer??må jeg slette alle undermapperne så jeg kun har mappen <temporary internet files>tilbage

jeg er meget spændt på svaret (undskyld boegvad)

mvh.eln

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-05-04 13:10

Derfor skulle du have lyttet til mit råd om at gå ind i IE Funktioner Internetindstillinger Slet filer for så ville du ikke have det problem og du ville få slettet det du skulle.
HVorfor gøre det besværligt når du kan gøre det let.
VH
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-05-04 13:16

Man kan i øvrigt godt slette det hele, men den der med, at Windows selv beskytter skal du ikke stole på for det gør den kun når filen er i brug. Skrivebeskyttelse kan jo fjernes.
Hvis du sletter det hele vil Windows så skulle oprette det igen så der kan dannes nye midlertidige filer, men du bør følge rådet om at aktivere:
Funktioner - Internetindstillinger - Avanceret - Marker >Slet mappen Temporary Internet Files Når Browseren Lukkes<
Hele mappen slettes ikke , men der ryddes op på samme måde som knappen Slet filer.
Dette er den unørdede og korrekte metode hvor du ikke risikerer at lave noget l...!

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 13-05-04 13:44

bare slet det hele (også selve mappen) der sker ikke noget ved det...!

Accepteret svar
Fra : boegvad

Modtaget 60 point
Dato : 13-05-04 13:49

det skyldes bare at det er et spyware/install-program som ligger derinde og windows spørger altid når man prøver på at slette programmer - også selvom det er nogle af de luskede

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-05-04 14:19

Nemlig - bare ud med skidtet - hvis der er noget der ikke virker efter at alle midlertidige/temporære filer er slettet, så må du bare installere igen. Alt hvad der ligger i foldere der er beregnet for temporære filer skal kunne slettes!

PS - sletter selv ofte alt hvad der ligger i den slags foldere....det med "Funktioner - Internetindstillinger - Avanceret - Marker >Slet mappen Temporary Internet Files " er jo netop "kun" filer dannet ved internet surfing - alt det andet skrammel som dannes af diverse installationsprogrammer slettes jo ikke på den måde.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-04 14:42

Jeg sletter altid undermapper og det hele, windows kreere bare nogle nye undermapper næste gang du er på nettet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-05-04 15:10

det samme her jeg bruger et program til at slette alt indhold i temp mapperne,når jeg logge ind på pc'en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-05-04 15:13

samtidigt så sletter avant browser alle Temp internet filer/ mapper,når den bliver lukket,no problemo

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 13-05-04 16:24

Tak for svaret boegvad.

jeg har fået slettet det meste,så nu har jeg styr på det, bortset fra en index.dat-fil, den vil ikke ud

mvh.eln

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 13-05-04 17:15

Hvis den er skrivebeskyttet så kan du bare fjerne det og så slette den. Men hvis den stadig ikke er mulig at slette så skyldes det nok at windows bruger filen i øjeblikket, enten kan du så prøve at finde ud af hvilken systemproces som bruger filen for derefter at lukke denne og slette filen, eller vente til et andet tidspunkt og håbe på at filen ikke er i brug hvorefter du kan slette den. På den anden side så er det jo kun en indexfil som sikkert ikke fylder alverden og hvis det kun er den som er tilbage så kan du jo nok leve med den uden at komme ud for de helt store pladsproblemer - den bliver alligevel sikkert oprettet igen næste gang du surfer på nettet

Er glad for at det lykkedes for dig.