/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Linksys wireless
Fra : debelboy
Vist : 227 gange
200 point
Dato : 12-05-04 19:19

Hej jeg har købt entrådløs netværkspakke i TDC fra Linksys. Det er 6 mdr. siden nu, men der har hele tiden været dårlig forbindelse på den computer der står længst væk. Nu vil jeg så spørge om man kan købe en antenne til at sætte på acces pointet så den kan sende noget kraftigere hen til modtageren? Og i givet fald hvad koster en sådan, og kan det måske betale sig at købe noget bedre(dyrere) udstyr?

Har et problem mere, det er når jeg tænder min computer, så vil computeren ikke gå på det trådløse netværk med det samme. De første 6 mdr. virkede det ligesåsnart computeren blev tændt, men nu virker det først efter 10 min eller overhovedet ikke.
Jeg har en actiontec modtager, og når man starter computeren så siger den at den har fundet et trådløst netværk, og at signalet er godt, men 2 sek. senere siger den at man ikke er linket, så går der måske 10 min. og så kommer den pludseligt og siger at nu kører man på 60%(hvilket er meget godt).
Er der nogen der kender til dette problem?

MVH

Heine

Accepteret svar
Fra : boegvad

Modtaget 200 point
Dato : 12-05-04 21:03

Jeg ved at du kan lave noget som hedder en "cantenna" (prøv at søg på google) som skulle være ret effektivt.

Mht. problem 2 så kunne det tænkes at være en af windows luner. Hvis windows har været installeret længe på den samme computer så kan det begynde at opføre sig underligt specielt mht. til netværk. Hvis det er længe siden du har geninstalleret windows så prøv det.

Håber det kunne hjælpe

Godkendelse af svar
Fra : debelboy

Dato : 13-05-04 16:53

Tak for svaret boegvad.

Svaret på det første spørgsmål ser ud til at være genialt, nu har jeg bestilt en sådan cantenna, og håber så at set kommer til at booste signalet.

MVH

Heine Debel