/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
slette mapper og filer
Fra : eln
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 12-05-04 16:22

i stifinder åbner jeg mappen <windows> derefter mappen <temporary internet files> og <content Ie5> .den indeholder 24 mapper med oceaner af filer ,må jeg slette det hele for at få mere plads på comp. hvis ja ,hvilken mappe ,skal jeg igennem alle mapper eller kan jeg slette det hele med et hug , hvis det må slettes , det er windows 98

mvh.eln

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 16:26

I din Internet explorer går du ind under Funktioner < Internetindstillinger og under Midlertidige Internetfiler trykker du på slet filer!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-05-04 16:26

Prøv i stedet at åbne InternetExplorer - Funktioner- Internetindstillinger - Slet filer

Det er den rigtige måde så du ikke sletter noge der skal oprettes igen.
VH
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-05-04 16:27

sekunder, men enighed

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 16:27

Det er muligt der osse er et program under Tilbehør og systemværktøjer der hedder diskoprydning

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 12-05-04 16:30

Hej eln
Du kan slette det hele hvis du ikke skal bruge noget af det. Husk at system mapper er normalt beskyttet af systemet
hilsen Colin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-05-04 16:30

I Windows 98 må du også gerne slette indholdet i C:\Windows\Temp mappen, så tit som muligt, bare ikke lige efter en programinstallation da der skal genstartes i det tilfælde før du må slette.

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 12-05-04 16:35

Du kan faktisk roligt slette ALT i mappen "temporary internet files'". Mappen indeholder, som navnet antyder, kun 'midlertidige' filer og alt vil kunne gendannes når der er brug for det. Du kan faktisk bare markere alt i mappen (både filer og mapper). Tryk evt [shift]+[del] og så skulle den sag være ude af verden.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 12-05-04 16:45

jeg havde været inde og slette under midlertidige internetfiler ,der er også en knap der hedder slet coockies jeg ved ikke helt hvad det betyder

er det windows der automatisk opretter alle de mapper jeg gerne vil have fjernet?

mvh.eln

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 12-05-04 16:53

det er alle mulige oplysininger fra internettet som gemmes i den mappe. F.eks. hvis du 'cacher' dine internetsider så gemmes alt indholdet i den mappe så du kun behøver at hente siden fra harddisken. Cookies(betyder småkager ;D)er oplysninger som gemmes og læses af de sider som du har været inde på, som f.eks. oplysninger om hvornår du sidst var inde på siden. Dem kan du roligt slette.

Accepteret svar
Fra : nhje01

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-04 19:51

Coockies er som boegvader en "kopi" af den hjemmeside du har benyttet. Når de er gemy på din copmuter gør det, at når du besøger en side igen, vil det gå hurtigere med at loade den. Som de andre før mig siger, kan du roligt slette dem. For at være helt sikker på at de alle bliver slettet skal du gøre følgende:

Gå ind under InternetExplorer/Funktioner/Internetindstillinger/indstillinger/Vis Filer. Derefter trykker du Ctrl+A og derefter Delete. Så er du helt sikker på at alle filerne (coockies'ene) er væk.

Mens du er i indstillinger, kan du indstille hvor meget plads Explorer kan benytte til Temporary Internet Files. Du kan roligt sætte den til 1Mb. Derefter vælger du at der aldrig skal søges efter nye versioner af gemte sider.

Nu vil Explorer ikke bruge mere end 1Mb af dit C-drev.

Hvis du vil være endnu mere sikker på ikke at få alt for mange cookies (der også kan indeholde en masse spy-ware og installere programmer uden du ved det), skal du gå ind under InternetExplorer/Funktioner/Internetindstillinger/Beskttelse af personlige oplysninger og derefter vælge et niveau der passer dit dit behov. Det variere meget hvor højt et niveau skal være, da du f.eks. skal acceptere alle cookies nogle gange når du skal logge ind på en hjemmeside med brugernavn og password. Jeg kører selv med niveauet på mellemhøj, og det blokere de fleste coockies samtidigt med at jeg kan logge ind på diverse hjemmesider.

Håber ikke min lange smøre har gjort dig forvirret!

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 12-05-04 20:01

Lige en lille specificering:
-Cookies er KUN rene tekstfiler med info fra de enkelte websteder.
-Resten af filerne som f.eks. stammer f.eks. fra chachen og er simpelthen det man betegner som "temporary internet files"/"midlertidige internetfiler"

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 13-05-04 12:23

Tak for svaret nhje01.

din "lange smøre" var perfekt

mvh.eln