/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HASTER!!!
Fra : Annehvid
Vist : 296 gange
500 point
Dato : 11-05-04 12:01

Jeg har for en time side på min anden puter fået et mega problem når jeg tænder så lige inden den kommer til den blå skærm gentarter puteren af sig selv jeg kan ikke komme vidre og heller ikke fra fejlsikret tilstand ... jeg køre winxp home edition ved ikke om det er en visrus hvis ... hvad skal jeg så gøre???
Venlig hilsen Anne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 12:07

Lyder mere som et hardware problem end virus! Det er muligvis et varmeproblem! Er luftcirkulationen god nok omkring computeren! Du kan osse prøve at åbne computeren og checke for støv i cpu køleren og strømforsynings køleren!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 11-05-04 12:09

Jeg var ude for noget lignende fornylig. Prøvede så at starte fra fejlsikret på en anden måde, det hjalp, bagefter fjernede jeg det progam der gav problemet.
Den anden måde at starte fra fejlsikret tilstand er ved at holde tasterne ctrl og alt nede, mens du trykker på startknappen, der skulle så komme en hjælpemenu hvor du kan vælge det relevante for din computers situation. Det kan kun hjælpe.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 11-05-04 12:11

Hvad lavede du med den lige inden det skete?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 11-05-04 12:14

ingen af de 2 svar er relevante til mit prob mn ellers tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 11-05-04 12:16

har prøvet at trykke crtl og alt men heller ikke det hjalp jeg installeres the sims makin magic men cd2 fungerede ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 12:21

Og installationen gik galt og efter det får du blå skærm? Er det sådan det skal forstås?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 11-05-04 12:29

nej efter jeg havde kørt cd2 i the sims makin magic var det ikke den cd og jeg kunne ikke slukke normalt for windows og slukkede på hovedknappen og derefter fik jeg problemet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 12:31

Sidder cd'en stadigvæk i, så prøv at tage den ud

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 11-05-04 12:32

har taget cden ud ja det virker ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 12:35

Hmm? Kan du komme ind i bios og sætte den til default eller factory settings?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 11-05-04 12:52

det har jeg også prøvet intet vil fungere :(

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 12:56

Og ingen fejlmeddelelser?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 11-05-04 13:00

ingen advarelser eller fejlmeddelser

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 13:02

Prøv at tryk F8 under opstart og istedet for fejlsikker vælger du last good configuration! Eller hvad den nu hedder på dansk

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 11-05-04 13:17

har jeg skam også prøvet .... der er intet at stille op ... er ved at prøve at recover windows og se om det hjælper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 13:18

Er alle dine drev listet i bios?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 11-05-04 13:20

ja

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 11-05-04 13:22

men teed kan du sige hvilket antivirus program jeg skal have ...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 510 point
Dato : 11-05-04 13:29

Jeg bruger selv Norton! antivirus programmer er der gået lidt religion i, så du vil sikkert få 100 forskellige svar på hvilken er bedst!

Med hensyn til dit PC problem, så er jeg bange for at du har fået et hardwareproblem da du blev nødt til at slukke, men ellers kan jeg kun se en recover eller en genindstallering vil hjælpe! Det vil jo så osse vise om det er et hardware problem Du mister jo heller ingen filer ved ved en geninstallering, så det er nok den vej, det ser ud til at du må gå!

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 11-05-04 13:32

Tak for svaret tedd. ja der er ikke andet for .. men tak for din hjælp *S*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-04 13:44

Håber du får det til at virke