/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
100 billeder i for stor størrelse
Fra : Jonn87
Vist : 517 gange
60 point
Dato : 09-05-04 21:24

jeg sidder her med 100 billeder i størrelsen 2048 x 1536 pixel og kunne godt tænke mig at få dem i størrelsen 640 x 480 pixel... men jeg gider selvfølgelige ikke at sidde og gøre det ved hvert billed! er der et program der kan ændre størrelsen på dem alle på en gang?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 09-05-04 21:48

har du ikke et billedbehandlingsprogram i forvejen? Måske kan det klare det. Du skal "batch"konvertere billederne.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 09-05-04 21:56

hvad betyder det ???
Jeg har Adobe Photoshop CS

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 10-05-04 00:12

jeg vil foreslå du bruger macromedia fireworks, der er en "batch" i den som kan det du leder efter... og den er ok simpel at finde ud af... du vælger batch fra fil menuen, derefter vælger du scale, for at tilpasse størrelsen, og så vælger du hvilken størrelse de skal have, til sidst vælger du mappen med billederne, og så lige hvor du vil have de nye kopier...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-05-04 00:18

Har ikke lige Photoshop CS
Men det kan vel lave et webalbum(fotoalbum) kik efter det i menuerne ,
måske under 'gem som', eller 'convert image'
Natmaden.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 10-05-04 00:34

Det er korrekt hvad basil28 skriver, men du kan gøre det samme i Photoshop

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-05-04 08:36

Her er nogle programmer og vælge i mellem der kan det du søger>
http://www.snapfiles.com/Freeware/gmm/fwimgprocess.html

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-05-04 08:39

f.eks.>PicSizer

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 60 point
Dato : 10-05-04 10:31

www.irfanview.com - har en rigtig god batch konvertering/resize funktionalitet

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-05-04 10:59

Eller XnView,den har jeg selv brugt i flere år>
vælg >XnView 1.68.1 Komplett så får du den på dansk>
http://perso.wanadoo.fr/pierre.g/xnview/de_ncdownload.html

Gå ind under>værktøj>konvertér>avancerede opgaver>ny størelse>vælg størrelse
sæt et flueben i unlad læse fejl,dette program kan det meste hvad billed manipolering angår,og
konvertere fra de fleste formater til et andet format.
Gratis

Manse9933