/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ang. C:\WINDOWS\I386
Fra : k_m_s
Vist : 492 gange
200 point
Dato : 09-05-04 17:55

Hej alle

Min Norman Virus scan kan lige pludselig ikke scanne mappen C:\WINDOWS\I386.

Hvad er der i denne mappe???

Jeg har XP.

K_M_S

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-05-04 18:20

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Nu kan du

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-05-04 18:29

I386 skal heller ikke ligge direkte i windows mappen, men ligger under en af disse mapper:
C:\WINDOWS\Driver Cache
C:\WINDOWS\ServicePackFiles
C:\WINDOWS\system32\ReinstallBackups\0000\DriverFiles
C:\WINDOWS\system32\ReinstallBackups\0001\DriverFiles
Går Norman da i stå, eller hvorfor tror du ikke den scanner alt?
Kan du ikke højreklikke på C:\windows og bede Norman om at scanne hele Windows?
Jeg tror ikke der er noget galt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 10-05-04 17:48

Hej pallebhansen

Norman siger det er en tællerfejl i programmet der er skyld i det, der vil komme en opdatering i denne uge.

Men det er i Normans log fil jeg kan se den ikke kan scanne mappen.
Mappen I386 har jeg også liggende i nogle af de mapper du nævner men altså også i C:\Windows\ . Hvorfor den lige pludselig ikke kan scanne den aner jeg bare ikke. Men nu må jeg se om Normans opdatering ændre noget.

Jeg tror heller ikke der er noget galt, men jeg er vel bare nysgerig.

Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 10-05-04 19:15

Når Norman "snakker", om opdatering, er det vel bare en antivirusopdatering, lige som alle andre antivirusprogrammer, der løbende opdateres, da der dukker nye vira op hver dag?
Eller mener du de har fundet en fejl, og giver dig et nyt program?
Hvis det sidste er tilfældet så, kan det da godt være den retter den fejl, hvis det da er en fejl, det kan jo være at der i den mappe, ligger en slags fil-endelse den ikke kender, og derfor ikke scannes, da filen heller ikke kan bruges til noget som helst, men er måske lavet som en spøg af en virus, netop for at få et antivirusprogram til at stoppe.
Jeg vil foreslå at du højreklikker på filen (Men endelig ikke åbner den), og trykker egenskaber, så vil du se at den slet ikke fylder det samme som de andre af samme navn. Og så bare glem den, for Norton skal nok give besked hvis den vil udføre noget, eller på anden måde skade.
Og er du stadig lidt nysgerrig, kan du jo onlinescanne hele dit drev, fra en anden antivirusleverandør. Du skal bare skrive online scanning i google, så er der nogen der er gratis.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 11-05-04 23:05

Tak for svaret pallebhansen.
Hilsen
K_M_S