/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Kritisk bog om at flytte til Sydfrankrig
Fra : Hexia
Vist : 691 gange
200 point
Dato : 09-05-04 16:48

Hvem er forfatteren?
For ca. ½ år siden læste jeg i Politiken om en kvinde, der har skrevet en bog om bagsiden ved at flytte til Sydfrankrig. Hun blev også interviewet i morgen tv. Bogen handler om problemer, der opstår når man flytter til det ellers så skønne Sydfrankrig. Hende og hendes mand oplevede, at de danskere de mødte dannede "ghettoer" og aldrig rigtig var blevet en del af det franske samfund. At mange faktisk var blevet ensomme, afhængige af rødvin og aldrig fik lært at tale sproget.

Jeg fik (selvfølgelig) aldrig noteret hendes navn, bogens titel eller forlag. Ved kun at bogen udkom i efteråret sidste år. Er der nogle af jer der kender bogen?

Accepteret svar
Fra : stormb

Modtaget 200 point
Dato : 09-05-04 18:26

Hej Hexia.
Den bog du søger kunne være: "Længslen flytter med", skrevet af
Helle Katholm Knutsen.

http://www.elkjaeroghansen.dk/sider/kulturlitteratur/laengslen%20flytter%20med.htm

Mvh stormb

Kommentar
Fra : stormb

Dato : 09-05-04 18:29

Hej Hexia.
Den bog du søger kunne være: "Længslen flytter med", skrevet af
Helle Katholm Knutsen.

http://www.elkjaeroghansen.dk/sider/kulturlitteratur/laengslen%20flytter%20med.htm

Mvh stormb

Kommentar
Fra : Hexia

Dato : 09-05-04 20:34

Det er lige præcis den jeg leder efter. Tak for det hurtige svar.

Godkendelse af svar
Fra : Hexia

Dato : 10-05-04 15:43

Tak for svaret stormb.