/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger stemmesamtale - P4C800-E/Delux~
Fra : 3kp
Vist : 301 gange
120 point
Dato : 09-05-04 10:06

Hjælp mig!
Jeg har fået ny PC, og desværre dermed også et problem med Messenger 6.2 - stemmesamtale virker ikke.
Motherboard er Asus P4C800-E/Deluxe
Har været alle lydindstillinger/opsætninger igennem, og alt ser/lyder perfekt.
Prøvet med og uden firewall, forsøgt med andet lydkort
Når jeg starter en stemmesamtale med andre, kan jeg se i messengervinduet på VU-metret, at mic. giver udslag, men modparten kan intet høre.
Jeg har 2 andre PC-er i samme netværk, hvor stemmeoverførsel virker perfekt.
Alle PC-er kører XP-Prof. - samme firewall - Sygate, D-Link router Di-604, Stofanet tilslutning.
Kører Skype perfekt på alle 3.
Jeg har en kollega, med samme motherboard og samme problem (er det mon et tilfælde)?
Gi' et bud!
Mvh 3kp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-05-04 10:23

Efter min erfaring er Messengers stemmesamtale lidt af et lotterispil om det virker! Så jo det kan såmæn godt være dit motherboard, hvis du spørger messenger support! Det underlige er så at det i dit tilfælde virker med Skype. Et godt alternativ til Messenger er Yahoo messenger! Har aldrig haft problemer med lyd og billede der! Der er utrolig mange der har problemer med Messengers lyd og billede funktion, men spørger du messengers support er det aldrig messengers skyld!
Man kan rode med det i timevis, og måske løse problemet, men der er ikke nogen rød tråd i løsningsmulighederne desværre! Det er bare et dårligt program, med det vil dets programmører bare ikke erkende

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 09-05-04 11:32

Hej
Jeg vil give Tedd ret Yahoo er meget bedere det virker,ikke alle de problemer
Gå over til det.

IPM

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 10-05-04 16:10

Prøv hellere skype.com!!
langt bedre lydkvalitet end de ovennævnte og så virker det på alt hardware så du aldrig vil få lignende problemer igen

Kommentar
Fra : 3kp

Dato : 10-05-04 17:29

Tak for kommentarer fra tedd, IPM og boegvad.
Desværre har I jo ikke et rigtigt godt bud, der kan løse problemet, bortset fra at benytte et andet program.
mvh 3kp

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 10-05-04 18:06

Jeg vil prøve at afinstallere MSN 6.2 og installere det på ny, måske hjælper ellers gør det ikke

Ellers prøv at kigge under mikrofon og højtaler indstillinger............