/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp timeout
Fra : johnl
Vist : 898 gange
100 point
Dato : 07-05-04 13:26

når jeg sender en fil kommer der en besked om at tiden er gtået og filen var for stor er der mon en som kan hjælpe mig der må jo værer et sted hvor jeg kan hæve tide så.
mvh

Johnl

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-04 13:44

Sender fil afsted med/i hvilket program?

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 07-05-04 16:32

med outlokk ekspress det er bare et almindeligt mailprogram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-04 17:00

Nu kommer det jo an på hvad du mener med stor! Men normalt har folks email postbokse en begrænsning! Så hvis du sender en fil på over 5 eller 10 mb vil du få problemet! Endvidere er det muligt at OE har en begrænsning i fil størrelse, eller at din udbyder har en begrænsning på hvor store filer du kan sende via email!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-04 17:04

Men du/i kunne jo prøve at sende filen via windows messenger, eller MSN messenger. Der findes osse Yahoo messenger, og et program som ICQ der er mere egnet til store filoverførsler! Det kræver bare at både senderen og modtageren af filen har programmet installeret!

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 07-05-04 17:36

jamen det er tiden den er om det der må værer et sted hvor man forlænger tiden den når ikke at sende hele filen inden for tidsrammen før den afslutter det er der fejlen ligger tror jeg
mvh

Johnl

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-04 17:42

Hvad er den exacte fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 07-05-04 18:35

http://itinfo.mit.edu/answer?id=7014

Har selv haft samme problem - løsningen ligger her !!

Stefan

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 07-05-04 20:37

Hej Stefanahm
Det ser jo rigtig nok ud men jeg har et problem jeg ved ikke hvor jeg skal lede det er outlook 6 som jeg kører med og har været rundt for at kigge men kan ikke finde hvor jeg ændre det håber du kan hjælpe.

mvh

Johnl

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 08-05-04 01:00

Meddelelsen kunne ikke sendes, da den er større end den maksimalt tilladte størrelse på denne server. Du kan opdele meddelelsen i mindre dele ved at vælge Funktioner | Konti | Egenskaber | Avanceret. Emne 'virusscanner', Konto: 'John Hansen', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '552 Error: message too large', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 552, Fejlnummer: 0x800CCC6D

Dette er hvad den skriver.
mvh John kan den så pakkes måske hjælper det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-04 01:05

Ja men så er der jo en løsning. Det da bare at gøre hvad den siger! gå ind under konti > marker din konto, så egenskaber og avanceret! Under afsendelse sætter du flueben i opdel meddelser der er større end!

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 08-05-04 08:46

I E-mail programmet vælger du i top-menuen

Funktioner > e-mail-konti > få vist eller rediger eksisterende > rediger > flere indstillinger > avanceret > servertimeout

Stefan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-04 13:31

Eller du kan pakke filen med winzip, winrar, eller andre pakkeprogrammer!

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 08-05-04 13:42

Den sesvertimeout står på et minut og kan stilles på fem er det den du mener Stefan
mvh John

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-04 14:04

Det er jo klart at du får en server time out, når din fil er større end mail serveren accepterer!! Det vil du få uanset hvad den står til. Der vil bare gå længere tid før du får fejlmeddelelsen hvis du sætter den op!

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 08-05-04 14:40

ja nu har jeg prøvet at pakke den og den var færdig med at sende og så kom det at den var for stor og ikke kunne sendes.

mvh John

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-04 14:43

Hvor stor er filen forøvrigt?

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 08-05-04 14:55

Hej Tedd
Den er 7,48MB så det er vel derfor.
mvh John

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-04 15:01

Det var osse en biggie! Har du prøvet om du kan sende den over webmail? De fleste udbydere har osse en webmail man kan checke og sende emails fra!

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 08-05-04 15:02

nej men det kan jeg da prøve der jo tdc jeg kører over
mvh john

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-04 15:21

Ja de har en webmail

Godkendelse af svar
Fra : johnl

Dato : 08-05-04 16:09

Tak for svaret tedd.