/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Racer-Cykel
Fra : PhanTomY
Vist : 1068 gange
200 point
Dato : 06-05-04 18:51

Hej

Jeg skal til at have mig en racer men kan ikke helt finde rundt i den jungle af mærker osv. Jeg vil give max 5000... Nogen gode forslag?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-05-04 18:53

Du får ikke meget racer for de penge, men lad os se hvad vi kan finde ud af, hvor i landet bor du?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-05-04 18:58

Og hvad er dit behov, hvorfor skal det være en racer...

Med max. 5000 at ofre på det, skal du enten satse på at finde en brugt og så selv fikse den op med nye dele efterhånden som du får råd, det kræver så en del teknisk snilde.

Eller også skal du finde en "Bilka racer" og det kan næppe karakteriseres som en racercykel

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-05-04 19:25

Jeg vil give dig det råd at henvende dig til en cykelforhandler der bygger racere.
Det finder du i de fleste større byer.
Han kan så bygge en efter dine egne mål, så du får den rigtige stelstørrelse, den rigtige sadel, den rigtige afstand mellem sadel og styr o.s.v.-o.s.v.
Hvis du virkelig vil have en racer er dette den rigtige fremgangsmåde (vi bruger heller ikke samme størrelse sko).
Prisen vil så afhænge af hvilke stumper den skal samles af.
Hvis du ikke stiller for store krav til kvalitet kan den nok strikkes sammen for 5-6000 kr.
Nu kunne jeg jo godt komme med forslag til steltype, geartype, bremser og hjul o.s.v., men tal med forhandleren om det.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-05-04 19:29

dabj

Det der med de 5000 kr der skulle være nok?

En fornuftig gruppe koster alene 4-5.000, et par hjul 12-1500, en saddel 3-500 osv. så hvor meget racer skulle der kunne bygges for 5000?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-05-04 20:09

Hvis du evt gerne vil have en brugt men god mærkecykel hænder det at jeg har nogle har lige solgt en tur de france en gazelle og en anden fed model og mine brugtpriser ligger på op til en 1000,- 1500,- og jeg har en ladefuld af dele og andre cykelmodeller så giv mig din mailadresse så kan vi skrive videre der Mvh Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 06-05-04 20:46

For 5.000, måske 7.000, kan du måske finde en god brugt racer. Jeg har selv haft en Pinarello Monviso. Den var sq selvlysende orange....
Jeg solgte den for 5 år siden for 10.000. Den var kun lidt brugt, og kostede ca. 17.000 som ny.........
Så du skal bare kigge dig rundt omkring, så skal du nok finde noget omkring de 5-7.000........

Held og lykke

Mordex.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-05-04 22:28

->Better_Performance
Hvis du lige gav dig tid til at læse mit indlæg, ville du have set, at jeg skrev "hvis du ikke stiller for store krav til kvalitet)
Det er nemlig vigtigere at få en cykel der passer, end at bruge penge på kvalitet man måske ikke har brug for.
Efter spørgsmålet at dømme skal cyklen ikke bruges af en professionel.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-05-04 22:34

dabj....

Jeg er for såvidt enig med dig, og mener også at for at kunne kalde det en racercykel er der visse kriterier der skal være opfyldt, ellers kan man jo tage en hvilken som helst cykel, smække et gedebukkestyr og nogle udvendige gear på og kalde den en racer.

Det var skam ikke et angreb på dig, beklager hvis det blev opfattet sådan.

Men som vi jo har set det før herinde er et spørgsmål nu gået over i den fase hvor nogle hjælpsomme brugere sidder og diskuterer frem og tilbage, uden at spørgeren melder sig på banen igen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-05-04 23:14

Nu er det så ikke lige for at krittiserer københavnere som jeg selv er en af, førhen da, men det jeg oplever med hensyn til at rode med cykler mm er at jo nærmere man kommer københavn jo finere og dyrer skal en bla racercykel være før det duer til noget Jeg ved ikke lige hvad meningen er ??? men her i ca Næstved er definationen på en racercykel bla. letvægtsstel smalle hjul mindst 21 udvendige gear og gedebukkestyr og så kan man ellers vælge alverdens mere eller mindre dyrt grej så som gearvælgere bremser håndtag mmm
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-05-04 23:57

Igen kommer det jo an på hvad spørgeren skal bruge den til

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-05-04 00:00

Jeg tror han skal cykle på den

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-05-04 00:08

Suno...

Du imponerer konstant

Men der er jo forskel på om han/hun skal cykle frem og tilbage til skole, og det skal se smart ud, eller om der skal køres cykelløb.

Vi kender heller ikke brugerens alder/køn, faktisk er vi som jeg berørte tidligere i gang med at opstille en masse forudsætninger udfra individuelle præferencer, uden at vide hvad spørgeren har behov for

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 07-05-04 10:33

Ja jeg skal selvfølgelig cykle på den... Ikke noget cykel-løb osv... Bare til at motionere med en gruppe venner. Jeg havde set lidt på en Trek 1000 eller 1200... Men det er måske noget lort?

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 07-05-04 10:36

Bor i midtjylland Better_Performance...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-05-04 10:43

Trek er gode rammer i hvert fald, har du flere oplysninger på den?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-05-04 10:43

Trek er gode rammer i hvert fald, har du flere oplysninger på den?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-05-04 10:51

Har lige fundet den, og det ser ud til at være en god cykel til prisen.

Med et par enkelte forbedringer kan den snildt leve op til dit behov.

Det billede jeg har set er den monteret med et par almindelige pedaler med tåclips, det er et forældet og ikke optimalt system, det ville være en god ide, at investere i et par LOOK pedaler, og et par ordentlige cykelsko

Derudover er sadlen sandsynligvis ikke den bedste, jeg kører selv med en Selle Italia Turbomatic 4

SÅ hvis du har en ekstra tusse at smide i projektet kan du få en cykel der lever fint op til det du skal, rammerne fra Trek er som sagt gode rammer, så med tiden kan du bygge videre på den, hvis du får lyst til det

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-05-04 10:59
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-05-04 11:09

http://www.feltet.dk/index.php?side=recycling/showAdvert.php&idAnnonce=73

Dette kunne også være værd at overveje, men du skal være opmærksom på, hvis du køber brugt at finde en i den rigtige størrelse, bliv evt. målt hos en forhandler der ved noget om racere

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 07-05-04 11:55
Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 07-05-04 11:57

jeg har LOOK pedaler og sko

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-05-04 11:58

Fyr den af, men Trek 1200 falder en del udenfor dit budget

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-05-04 12:01

Så er det bare en ordentlig saddel du mangler

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 07-05-04 12:04

1000erne har jeg fundet til 4500
1200eren koster vel 5500??

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-05-04 12:09

Hvis du kan finde den til det er det fint, det ser i hvert fald ud ti lat være gode køb, så god fornøjelse.

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 07-05-04 12:10

er det så vigtigt med en go saddel? og hvorfor ? 1000 kr for en saddel virker af meget

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 07-05-04 12:13

1200eren koster vidst min. 6500...
er 1000eren til 4500 også et godt køb?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-05-04 12:19

Sadlen kan du finde for 3-400 det var 1000 i det hel jeg mente.

Det er ekstremt vigtigt med en god saddel, med mindre du ikke vil køre mere end 20 km ad gangen.

En af de hyppigste skader i cykelsport er siddesår, og det skyldes som regel en dårlig saddel, eller dårlige bukser, eller begge dele

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 07-05-04 12:22

okey... Kan du nævne et go saddel til den pris så? Og når vi nu er igang også en go billig cykelcomputer?
1000erne til 4500 et godt køb?

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 200 point
Dato : 07-05-04 12:40

Selle Italia som jeg nævnte tidligere har mange gode modeller i forskellige prisklasser, den jeg kører med tror jeg du kan få for omkring 400 kr. i dag.

Med hensyn til computer er der ikke så meget at sige, det er jo mest for sjov man har dem, så hvis ikke du skal bruge pulsmåler eller andre fancy ting, så gå ud og køb hvad der er på tilbud, Mange foretrækker Sigma, som har modeller til stort set alle priser

Godkendelse af svar
Fra : PhanTomY

Dato : 07-05-04 12:46

Tak for svaret Better_Performance.