/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Sløjd idéer søges
Fra : Schwartzbach
Vist : 15945 gange
30 point
Dato : 05-05-04 21:15

Hej
Jeg søger en masse sløjd idéer til undervisning i sløjd og vil derfor høre om der er nogen som ligger inde med forskellige opgaver som man kan lave i sløjd. Det er opgaver som vi alle kender fra den gang vi havde sløjd i folkeskolen.

Alt kan bruges så fyr bare løs.

Tak for hjælpen Schwartzbach

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 40 point
Dato : 05-05-04 21:26

Her er lidt forslag:

Ølflaskekurv - plads til 6 pils fra garagen med fin rundstok til at bære det hele i.
Serveringsbakke
Bordskånere - for de avancerede kan man jo lave dem trekantede (så man skal skære i smig)
En CD-holder til f.eks. 20 CD'er
Knivblok
Redekasse
En gammeldaws Ama'r hylde

mvh Berpox

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 05-05-04 21:44

da jeg var barn - og det er sq ved at være mange år siden - lavede vi en mølle (vandmølle) - sådan en på 25 - 30 cm højde - den var jo kun til at lege med.
ellers kunne man jo lave en knagerække, en æske, en oplukker, en vinreol, sodavandsreol, en miniaturekommode.
det var lige det jeg kunne komme i tanke om.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-05-04 21:54

Tja... man kunne også lave:
En støvleknægt
En støvlebørste (den model med 3 gadekoste til at rengøre møgbeskidte støvler)
Et nøgleskab
Et foderhus (til fuglene !)
Et hammerbrædt (til lillesøster på 2)
En sæbekasse-racerbil (projekt i klassen med flere teams - og efterfølgende væddeløb )

mvh Berpox

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 05-05-04 21:57

Da jeg gik i skole lavede vi en skammel/taburet med fire ben ,med fem brædder som sæde(skulle høvles)den skulle også bejdses(min rød)da jeg er af hunkøn,sidste år var det 20 år siden jeg gik ud af 10ende klasse,skamlen har fulgt mig lige siden.Så selv om den blev lavet af et barn,ja så må jeg jo sige godt håndværk.
+Bordskånere,puslespil,drager+håndtag(med dekupørsav),redekasser,Kan huske at drengene lavede hockyestave hvor de skulle bøje noget træ under damppåvirkning,det var sjovt at se på som barn og det er jo lidt in idag hvor børn står på rulleskøjter og spille hockye.
mvh eskild

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-05-04 22:00

En frugtskål i teaktræ - udhulet med stemmejern.
Emesen.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 05-05-04 22:25

Hejsa

Da jeg gik i folkeskolen lavede vi spækbrætter, sparegrise, køkkenrulleholder, figurer ( i mit tilfælde en krokodille), stylter, tavler som vi brændte bogstaver i og meget mere...

Håber det kan bruges

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-05-04 05:38
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-05-04 08:44

http://www.hobbyvaerkstedet.dk kik under for børn
Fin side med mange ideer
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 04-07-04 23:02

husk at lukke spørgsmålet, hvis du har fået svar.
mvh. ahtn.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-07-04 06:30

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Schwartzbach

Dato : 17-12-05 19:01

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : thewizards