/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med udskrift af pdf
Fra : vibaek78
Vist : 556 gange
200 point
Dato : 04-05-04 09:25

Jeg har forsøgt at læse diverse support sider igennem hos Adobe, men ingen forslag synes at hjælpe?

Når jeg forsøger at udskrive pdf dokumenter får jeg en fejlmeddelelse der lyder:
********************************************************************************
*The instruction at "0x77f58odb" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be "written". *
* *
*Click on OK to terminate the program *
*Click on CANCEL to debug the program *
********************************************************************************

Klikker jeg OK , så lukker dokumentet. Klikker jeg CANCEL så dukker samme besked op blot uden CANCEL (debug).

Jeg har prøvet at re-installere printeren, re-installere både Acrobat reader 6.0 og 5.0.
Jeg bliver ved med at få samme fejl.

Kommentar
Fra : Cornell24

Dato : 04-05-04 10:04

Hvilken windows bruger du?
Hvilken printer har du?
Er det kun pdf der ikke vil udskrives?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 04-05-04 11:16

Måske billedet er alt for stort. Har du prøvet at printe et lille billede ?
/PG

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-05-04 11:57

Hej vibaek78,

prøv at se på følgende side: http://www.adobe.com/support/techdocs/150d6.htm
det kan evt. afhjælpe dit problem.

Hvilket operativ system benytter du, hvor meget memory har du installeret, kan du printe andre dokumenter o.s.v.

PS - Jeg vil ikke anbefale, at du både gar installeret både Acrobat reader 6.0 og 5.0 - Adobe har tidligere anbefalet kun at have en version installeret.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 04-05-04 12:52

Jeg benytter Windows XP UK
Jeg har 384 Mb ram installeret
Printeren er en HP2500 farvelaser printer via netværk.

Jeg har tidligere kunnet printe PDF uanset størrelse uden problemer. Printer dem ud som publisher filer istedet uden det mindste problem. Jeg har 2 kollegaer der har identiske bærbare computere. Den ene sidder med samme problem som jeg, hvor imod den anden sagtens kan printe pdf ud.

Jeg har prøvet at åbne pdf'en i adobe photoshop og kan godt printe den derfra, men det er meget grovkornet og ikke specielt professionelt i udseende.

Jeg har ikke begge versioner installeret.
Jeg har prøvet at printe med 6.0 uden held. Afinstallerede denne og prøvede med 5.0 og igen uden held.

Adobe linket med support har jeg printet ud og gennemgået tidligere, men uden held.

Accepteret svar
Fra : Cornell24

Modtaget 200 point
Dato : 04-05-04 14:26

Har du installeret de drivere der var med til printeren?! Hvis ja, så prøv at download de sidste nye Drivere herfra

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?locale=en_US&taskId=135&prodSeriesId=81954&prodTypeId=18972&pnameOID=81956&lang=Danish&swEnvOID=228

Dem der hedder "hp color LaserJet 2500 PCL6 driver"... Der ser ud til at være et problem med præcis den printer, og WinXP,
så måske har de rette fejlen i den nyeste driver...

På siden er der også noget der hedder " diagnose problem" som du kan prøve at installere.

Godkendelse af svar
Fra : vibaek78

Dato : 04-05-04 16:21

Tak for svaret Cornell24.

Sjovt nok har det virket uden problemer indtil for 2-3 uger siden.
Derfor har jeg slet ikke mistænkt at det var driveren der var problemet.
I dag blev det for meget og jeg smed spørgsmålet ind hvor de gode svar kommer.

Jeg fik hentet en ny driver der blev installeret på serveren.
Nu udskriver jeg pdf dokumenter igen.