/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DRIVER ???
Fra : Evil_Bong
Vist : 309 gange
220 point
Dato : 03-05-04 22:23

Hejsa alle sammen !

Jeg har lige købt en kort læser der hedder: USB CFC/MD card reader

Den er lavet af: Ridata

MeeeeeN jeg har det problem at driverne der fulgte med kun var til windows 98 / me / 2000

Og jeg har windows XP !!

Er der nogle der kan skaffe mig driverne vil jeg bliver meget glad !!

Hilsen simon

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 230 point
Dato : 03-05-04 22:27

Du har vel prøvet om Xp selv har en driver som du'r.
Emesen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-04 22:29

Ridata må jo have en driver til xp

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 03-05-04 22:30

Normalt har WinXP Selv drivers til den slags hardware. Det samme gælder f.eks digi-kamera'er

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 22:33
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-04 22:34

USB ting burde slet ikke kræve andre drivere end dem der følger med operativsystemet. Det skulle være hele fidusen ved USB har jeg hørt !

Har du den rette driver til din version af XP ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-04 22:37

Skulle det være helt galt, må du kører din XP i win98 kompatibel tilstand og installere og bruge Win98 driveren derfra.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 22:40

Hvis det er denne, så skulle der ikke være noget problem:
http://www.meritline.com/meritline/ri6in1careus.html
Men har du prøvet - du skal tilslutte efter at XP er startet op.
Emesen.

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 04-05-04 11:00

Jeg har selv prøvet lignende 2 gange med kortlæsere og XP. Den ene driver fik jeg hentet på producentens hjemmeside, den anden blev jeg nødt til at skrive en email til firmaet om de ikke kunne sende mig driveren, -hvilket de så gjorde !

-Rolf

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-05-04 11:24

Hejsa
Ganske kort (har lidt ½-travlt). Personligt henter / finder jeg drivere via
* http://www.driverzone.com/
* http://www.drivershq.com/
Hygge...
Søren

NB: Som molo er inde på, så burde XP selv finde enheden da det er USB, har du opdateret din XP inden for de sidste par uger? Hvis ikke, så var det også en mulighed.

Kommentar
Fra : Evil_Bong

Dato : 04-05-04 13:12

Jah jeg har selvfølgelig prøvet om de allerede ligger der :S

MeeeeeeN nej det gør det ikke !!!!

Chekker lige jeres hjemmside addresser når jeg engang kommer hjem !

Og molokyle, kan du sige mig hvor'n man køre den i 98 tilstand ?? ^o|

M.V.H. Simon

Kommentar
Fra : Evil_Bong

Dato : 04-05-04 17:02

Hejsa !!!!

Jeg har faktisk selv fundet en løsning

Men eller's tak for hjelpen !

Hilsen Simon

Godkendelse af svar
Fra : Evil_Bong

Dato : 04-05-04 17:03

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-04 17:26

Selv tak - og det er flot at du gider lukke selvom du selv fandt en løsning.
Emesen.