/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup program til HP tapestreamer - Fre~
Fra : bigfool
Vist : 300 gange
80 point
Dato : 03-05-04 18:24

Har indtil for nyligt haft WIN98 og HP Colorado Backup II til min 5GB HP Colorado tapestreamer, og har nu fået XP Pro, som HP IKKE supporterer :(

Så vidt jeg kan se, har de "videregivet"/solgt Sorteper til StompInc, som sælger "Backup MyPC" og som umiddelbart ser identisk ud med mit gamle program (har downloadet en 30 dages trial-version), men en update-version kan man ikke få/købe - Kun en komplet version til omkring 60-70 $, hvilket jeg finder urimeligt, når man har licens til det oprindeligt købte program ...?

Kender nogen til et sted, hvor man evt. kan downloade et tilsvarende backup-program til ingen eller i hvert fald en "fornuftig" pris ?

Bigfool :)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 18:29

Generelt problem med tapes.
Jeg har ikke prøvet denne med tape kun med zip drev, men måske kan den bruges.
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 03-05-04 18:34

@BjarneD

Så vidt jeg kan se er "Kopikontrol" kun til et andet harddiskdrev ... ? ;(

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 19:14

Det ser tilsyneladende sådan ud, men den har en funktion så man selv vælger destinationen, men om den så ellers har de features du har behov for er en helt anden sag.
Det koster jo ikke noget at tjekke det.

VH
Bjarne

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 03-05-04 19:36

@BjarneD

Har netop haft downloaded, installeret og testet programmet; Det er "kun" til harddisk eller CD-rom drev og IKKE tapestreamer :(

Men tak alligevel!

Bigfool :)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 19:41

Så fik vi det opklaret, og der er nok ingen skade sket for Steen Hjelmstrand er en god programmør, der laver helt harmløse og glimrende programmer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-05-04 23:59

Jeg kom lige til at tænke på om du kan se tape drevet i drevfortegnelsen, hvis du ikke kan kan det være forklaringen på at kopiprogrammet ikke kan vælge din tape.
Har du forsøgt med Windows 2000 versionen. De versioner virker somme tider på XP fordi formatbasis er den samme.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-04 00:00

HP Colorado til Win2000 mener jeg.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 04-05-04 18:33

@BjarneD

Jeg troede (naivt) at XP var bygget over NT (og ikke 2000) men jeg er også kun en novice ....
Nej Bjarne, jeg kan ikke se drevfortegnelsen på min tapestreamer - Har derfor forsøgt dit råd på http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?pnameOID=12513&locale=en_US&taskId=135&prodSeriesId=63936&prodTypeId=12169&swEnvOID=181 men jeg får kun det ud af det, at IE6.0 siger "siden kan ikke vises" ... :( - Om det er mine Internetindstillinger eller HP's website der ikke spiller, kan jeg ikke lige gennemskue.
Den version af HP Colorado Backup II jeg har understøttes af såvel Win 95/98 såvel NT 4.0, men det er den, der ikke vil lade sig installere/funke.

Har du/andre flere råd på lager ?

Bigfool :)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-04 18:44

Siden virker ved mig.
XP og 2000 er begge bygget over NT, men der har hver deres særlige egenskaber. På 2000 ville du ikke behøve software til tapedrevet da det er i en fin backup software som er indbygget.
Jeg har i nogle tilfælde oplevet, at XP kan anvende drivere til Win 2000, men det er ingen selvfølge. I din situation er det vel værd at afprøve mulighederne.
Du skal først og fremmest have installeret en driver til dit tapedrev.
Hvis du ikke selv kan få fat i siden må vi på en eller anden måde hjælpes ad (senere i aften).

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-05-04 18:44

Har du prøvet at installere tapestreameren i 95 eller 98 kompatilibitets tilstand?

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 04-05-04 19:09

@BjarneD
Jeg kan godt få fat i siden, men når jeg klikker på "download" går der op i mod et minut og så får jeg svaret "siden kan ikke findes/serveren blev ikke fundet" :(
Jeg ved ikke helt hvad du mener med "Har du prøvet at installere tapestreameren i 95 eller 98 kompatilibitets tilstand?" (Jeg prøvede jo oprindeligt at installere originalsoftwaren på XP, men med de hersens "negative" tilbagemeldinger om at det ikke kunne lade sig gøre ...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-05-04 19:11

Prøv at højreklikke på installations filen, gå ind under egenskaber, så finder du noget med kompartibilitets tilstand

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 04-05-04 19:19

Installationsfilen på min orginale CD-rom eller på HP's support-side ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-05-04 19:23

Prøv din installations cd!

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 04-05-04 20:15

@tedd
Har nu prøvet kompatibilitetstilstand på CD-rom'ens hhv. install.exe og setup.exe: Jeg kan vælge mellem Win 95, 98, NT4.0 og 2000. Har prøvet alle 4 men får mere eller mindre samme fejlmeddelelser under installationsprocessen: 1) Kan ikke finde secondary IDE (på trods af, at jeg inden da har mulighed for at køre et drev-testprogram, hvor streameren og båndet bliver fundet) og 2) Dette program understøttes ikke af nuværende styresystem :(

Jeg tror ærlig talt ikke at den version jeg er i besiddelse af lader sig installere/køre under XP ... ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-04 20:37

Siden virker for mig, jeg kan godt downloade, men det er nok tvivlsomt om den vil virke.
Kan jeg sende til dig?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-04 20:41

Det tyder på, at HP er opmærksom på problemet for de gør opmærksom på, at hvis et operativ system ikke er på listen så findes der ingen driver.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 04-05-04 20:58

@BjarneD
Din næstseneste kommentar om at du vil sende mig filen er pænt af dig, men du svarer næsten selv i dit sidste indlæg, at det nok er omsonst - Jeg har imellemtiden "punket" HP i USA med problemet på mail, omend de nok ikke tager min henvendelse særlig højtideligt. Jeg tror egentlig mest på, at de vil henvise til Stomp Inc. om support/køb forfra af tilsvarende software, skrevet til XP (sådan er den moderne køb og smid væk verden åbenbart indrettet idag ...).

Er du delvis enig BjarneD ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-04 21:12

Helt enig, men hvad med driver til selve drevet, den findes heller ikke til XP.

Held og lykke med henvendelsen til HP, som jeg håber du vil fortælle om når og hvis du får svar.

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 04-05-04 21:20

@BjarneD

Hej igen Bjarne!
Næh, men sjovt nok, som tidigere skrevet, kan jeg inden jeg forsøger at installere 98 softwaren teste, skrive og læse samt verify'e drevet med isat bånd, så én eller anden form for driver må der da ligge i XP ... ?
Jeg skal nok vende tilbage, så snart jeg hører fra HP - Indtil da, møj gange tak for din foreløbige interesse.

Hilsen
Bigfool :)

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 04-05-04 21:25

Har imellemtiden downloaded en gratis version af "Simply Safe backup 2", der dels skriver til CD/DVD/removable disks og tape, og tilsyneladende funker det - Men fremstår ikke helt så professionel som HP Colorado/Stomp Backup MyPC mht. features, så jeg er pt. nogenlunde kørende.

Vi snakkes.
/Bigfool :)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-04 21:29

Ikke så galt endda

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 18-05-04 22:59

@BjarneD

Hi - Back again :)

Nå, det hele endte med, at jeg via diverse dialoger med Stomp og Orgolix, som åbenbart også står for markedsføringen af BackUp MyPC "fik lov" til at downloade en upgrade til 5.0 for ca. 35$ (ca. 220,00 Kr.) og er nu godt kørende igen - Programmet er dét værd, synes jeg; Laver både backup til bånd såvel DVD/CD, og jeg har også testet med restore, hvilket også virker meget overbevisende. Eneste ulempe pt. er, at jeg ikke får lov til at "compresse" data, som programmet brokker sig over ved verifying, men jeg har fortsat en dialog med dem - Indtil da lever jeg med ukomprimerede backup's, så det er bra.

Takker for aktiv deltagelse.

Bedste hilsner,

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 80 point
Dato : 19-05-04 00:01

Det var da en slags happy end!
220- for en god software er da billigt.

Held og lykke med din opdaterede software og tak for tilbagemeldingen.

Hilsen
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 19-05-04 00:07

Tak for svaret BjarneD.

Ja, nogen skulle jo have lidt glæde af point'sne - Ikk' ?

Hilsen Bigfool :)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-05-04 00:26

Tak!