/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Sai Baba Hospital
Fra : Rikke_jh
Vist : 559 gange
50 point
Dato : 03-05-04 17:15

Jeg har været hos en clairvoyant for nyligt. Hun kunne se, at jeg skulle finde ud af noget mere om et hospital, som Sai Baba har startet i Indien. Det blev angiveligt bygget på rekordtid.-Efter hendes udtalelse fordi en masse åndelige kræfter hjalp til.
Jeg aner ikke hvad jeg skal med denne oplysning, men vil gerne finde ud af noget mere om det nævnte hospital, så jeg kan mærke, om det er noget jeg skal gå ind i.

Er der nogen som ved noget om stedet? og evt. hvor jeg jeg kan læse om det, og hvilken betydning det har i den åndelige verden

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 60 point
Dato : 03-05-04 17:19

Hej Rikke.

En simpel søgning på google. com gav følgende:
http://www.google.dk/search?q=Sai+Baba+hospital&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

Kig da lidt på dem, eller døg selv videre..

Mvh Niels

Kommentar
Fra : binky

Dato : 03-05-04 17:23

Du kunne måske prøve at skrive til hospitalet, for selv om det lyder åndsvagt, så vil du få en fornemmelse af, om det er noget, du kan bruge, når du får svaret. Jeg tror selv på sådanne ting.
mvh
binky

Lad os høre, hvordan det går, for det er ret interessant.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 17:27

Men sæt ikke for mange penge i projektet.
Emesen.

Kommentar
Fra : Catmoll

Dato : 03-05-04 18:20

Har også lige været til clairvoyant... gad vide om det var den samme !!!
jeg ville meget gerne tro......... men har svært ved det !!!
Håber du finder hvad du søger..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-05-04 18:28

Jeg ved ikke rigtig hvad man skal tro, men der er ingen tvivl om at den clairvoyant du har været ved, tror på ham.
Personlig er jeg ikke tilhænger af ham, specielt ikke efter de massive beskyldninger om hans pædofile tilbøjligheder, som også har været årsag til en TV udsendelse i fjernsynet.
Det har været næsten umuligt for de forældre (der har boet gratis på hans hotel, medens deres børn blev "oplært") at komme til orde, da alle myndigheder i Indien holder hånden over ham, på grund af hans gode gerninger..
Hans utallige askedrys fra hans hænder, har fået folk til at kalde ham Messias. Tryllekunstner har analyseret de skjulte optagelse af fenomenet, og siger det er askepiller der gnides mellem fingerne.
Ingen tvivl om at han har gjort meget godt for mange fattige mennesker, men tro på ham det gør jeg ikke, og det er ikke fordi jeg ikke tror på det "overnaturlige", jeg tror på næsten alt, og har også haft interessen lige fra barn.
VH Palle Hansen
NB: Jeg er klar til at modtage angreb nu. (Ligesom de frafaldne Jehovas Vidner mm)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-04 18:40

Du kan også låne bøger på biblioteket om Sai Baba og hans arbejde, hans
overnaturlige evner. Hospitalet skulle være bygget på 1 år, det er helt
up to date.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 03-05-04 18:43

Jeg tror heller ikke meget på Sai Baba og hans "fupmageri" (er også klar til angreb). En tidligere kollega var hans disciple og hun blev totalt hjernevasket. Hun havde "set lyset" og ville arbejde gratis for ham for at udbrede hans "lærdom".
Der er dog ingen tvivl om, at han på et eller andet plan har bidraget med gode ting, til udviklingen af Indien.
Jeg ville personligt holde fingrene meget langt fra den sandeltræs dryssende "messias".

Cali<--- Der også tror på meget, men sætter spørgsmålstegn ved det meste!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 18:57

Fordi man laver noget godt, er det ikke sikkert, at alt hvad man laver er godt.
Eks. Køb tre betal for to - alletiders, hvis ikke lige prisen på to i virkeligheden svarer til fire.
Negativ - ja - og klar til tæsk.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Rikke_jh

Dato : 04-05-04 10:23

Tak for svaret NielsPT.
Det var hvad jeg søgte efter! Nu kan jeg på egen hånd tage en vurdering, og finde ud af, om det er noget jeg vil undersøge nærmere. Lige for en god ordens skyld: Jeg har ikke tænkt mig at drage til Indien og smide hele min opsparing i hovedet på en mand, som jeg aldrig har mødt. Jeg vil bare finde ud af noget mere. Jeg stoler på mine egne fornemmelser..
Jeg er selv "positivt kritisk" over for de budskaber jeg får fra clairvoyanter og lign., men ser det sådan, at hvis jeg kan bruge de svar jeg får, er det vel underordnet hvor de får deres svar fra. Den åndelige verden er ikke noget jeg bruger meget krudt på i dagligdagen, men ind imellem får jeg en "vitaminindsprøjtning, når jeg har brug for afklaring i mit liv. Det er langt fra alt, jeg kan bruge, og det er heller ikke altid rigtigt, hvad der bliver sagt, men kan jeg bare bruge noget af det, synes jeg det er fint.

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 04-05-04 11:15

Jeg synes det er mere end eksistensielt - Der ER mere mellem himmel og jord, men der er desværre ganske fyldt op af platugler, der kun vil skore kassen.
Jeg har selv clairvioiante evner, men bliver skræmt væk fra at bruge dem når jeg ser det billede Sai Baba og lignende fremstiller...
Hvis du kan finde en "profet" der gør tingene uden egen vinding så sig endelig til - så vil jeg meget gerne møde ham (m/k/?)
KH Karsten
PS: Lyt til "What if God was one of us"
PPS: Lyt til Bjørk synge John Tattner...

Kommentar
Fra : azazaz

Dato : 04-05-04 11:44

jeg vil også gerne høre nærmere om projektet, jeg er blot nysgerrig

Kommentar
Fra : SMBD

Dato : 09-12-04 12:18

Hospitalet blev bygget på rekordtid af lydige, blinde tilhængere af Sai Baba. I eftertid er det bevist at måden Sai Baba har skaffet sig så meget magt og så mange tilhængere er at han simpelthen er en fremragende illutionist. Jeg har et par venner som var store tilhængere af Sai Baba og som har besøgt det omtalte sygehus. Efter at der kom billedafsløringer som viste at det guld og hellige materie som Sai Baba "materialiserer", simpelthen var guldgenstande og aske som han havde skjult på senen, under de puder han sidder på, og der er kommet enormt mange vidneudsagn fra børn som er blevet seksuelt mishandlet af Sai Baba, har mine venner fuldstendig vendt Sai Baba hysteriet ryggen. Jeg kan kun tilslutte Mig BarsKill/Karsten - Hvis du kan finde en "profet" der gør tingene uden egen vinding, så sig endelig til!