/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
cpu
Fra : patrickl
Vist : 387 gange
50 point
Dato : 03-05-04 14:50

hej sikkert det forkerte sted at spørge.
er der nogen der kan fortælle mig hvor varm ens cpu må blive uden der sker noget.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 03-05-04 14:53

Det går helt an på hvilken det er:
Men her er normaltemperaturene +/- 10% for de mest gængse:
AMD Athlon - AMD Athlon XP: ca 50-60 grader
AMD Barton og derover: ca 40-55 grader
Pentium I & II: ca. 30-45 grader
Pentium III: ca. 35-45 grader
Pentium IV: ca. 30-45 grader
Hold dig indenfor disse verdier så sker der ikke noget.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 03-05-04 14:58

De fleste producenter garanterer nu at CPU'en fungerer fejlfrit op til ca. 90 grader celsius, men det er da rigtigt, den normale arbejdstemperatur ligger omkring de 45 grader.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 03-05-04 14:59

der står hvor varm den MÅ blive UDEN der sker noget.....selv en PI der har været 70 grader virker stadig fint..... men det er altid en god ide at holde sig inden for de værdier xodeus skriver....!

mvh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-04 15:00

Du kan sammenligne CPU'er her : http://www.cpuscorecard.com/cpu_comp.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : patrickl

Dato : 03-05-04 15:01

hej xodeus nu er jeg ikke så meget inde i det min pc er en amitech og der ligger den på de 27grader men har været oppe på 65..

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 03-05-04 15:03

Kommer den op og toppe de ca 70 sker der ikke ret meget ved det. sålænge det ikke bliver ved i længere perioder. Men holder den sig på omk de max 45 så er det bare for fedt! har en kammaret der toppede 170 i 7 sek og der skete ikke noget men jeg tror han lige forkortede sin CPU's levetid betydeligt!

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 03-05-04 15:08

.......hvad er levetiden for en CPU...... er der nogen af de første x86'ere der er stået af?? (ved normal brug) er det ikke ligemeget at lidt af levetiden er "klippet af"? er en CPU der er 3 år ikke outdated alligevel?

..bare en tanke.....!

Godkendelse af svar
Fra : patrickl

Dato : 03-05-04 15:08

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 04-05-04 07:52

zomp. Jo efter 3 år skal du nok helst kigge godt efter en ny! Har stadig min Pentium 486 DX2 kørende på min http server maskine og den kører upåklageligt. Dog er den slet ikke så hurtig i opstart og så længe det kun er mig der bruger serveren så gør det nok ikke noget. Men den kører.