/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Tastaturgenvej til formular
Fra : kris3842
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 03-05-04 12:12

Hej,

Jeg har lavet en fin lille makro (med en brugerdefineret formular) i word. Den virker bare helt som den skal, men nu for at gøre den helt perfekt kunne jeg godt tænke mig at sætte nogle tastaturgenveje på formularens knapper (Ja, Nej og Cancel). Jeg har bare ingen anelse om hvordan man gør i Word.

Er der nogen der kan hjælpe mig med det??

MVH
Kris3842

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 03-05-04 12:26

Jeg er ikke helt med på hvad du vil. Vil du lave til en aktiv formular der kan bruges på nettet eller bare et stil billede.

For hvis det er et stil billede kan du jo bare tage et screenshot af en på nettet og så kopirer ind i et redigerings program og beskære det så kun knapperne er tilbage og sp kopirer det ind i word.

/Steffan

Kommentar
Fra : kris3842

Dato : 03-05-04 12:30

Det er til en aktiv formular. Makroen bruges i Word i forbindelse med et større dokumentsammenligningsprojekt

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 03-05-04 12:37

Skal den laves i word hvorfor ikke lave den i frontspages eller Dreamweaver? Det er da meget nemmere.

/Steffan

Kommentar
Fra : kris3842

Dato : 03-05-04 12:39

Synes jeg jo, men det er noget min chef har afgjort ;)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 13:16

Du har nogle mulighedder i vba (makro)
funktioner>makro>peg på din makro>rediger>nu får du et vindue med vba mulighedder. Men der skal lidt benarbejde til.
Kopier lige din makro inden du redigerer.
Emesen.

Kommentar
Fra : Kristen46

Dato : 03-05-04 14:51

Gå i Vis, værktøjslinier, tilpas, kommandoer, makroer, tastatur

så er du hvor det skal indsættes.
Hilsen Kristen46

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 15-09-04 10:43

Hej kris3842

Dit problem er måske løst - hvis ikke så er her eet bud - hvis jeg har forstået dit ønske rigtigt:

"Du ønsker at dine knapper i formularen kan aktiveres med genvejstaster og ikke kun ved museklik"?
Er dette tilfældet:

Kald din formular op i udviklingsværktøjet
Højreklik på en knap - vælg Egenskaber (Properties) i den viste menu.
Under egenskaber i det vindue, der fremkommer, vælg: Accelerator og tast et bogstav, som findes på knappen ("caption").
Klik et andet sted - eller Enter
Der er nu en understregning af det pågældende bogstav på knappen. D.v.s. at knappen under kørsel kan aktiveres med ALT+bogstavet.

MVH

Annuller spørgsmålet
Fra : kris3842

Dato : 06-02-06 00:49

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål