/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke brænder cd.
Fra : Pappi
Vist : 323 gange
500 point
Dato : 01-05-04 23:39

Hej Allesammen
jeg køre med w XP-Home Edi. fik installerer Roxio 5 Platinun. men når jeg skal brænder få at vide at det cd jeg har sat i drever (Lite-On) ikke passer med systemer. hvad skal jeg gøre?
jeg sætte 500 point til det klge hoved som hjælper med løsning!!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-05-04 23:51

Slette det program og installerer nero der altid virker
Mvh sune

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 01-05-04 23:53

Jeg bruger bare XP's faciliteter og er meget tilfreds hermed.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-05-04 23:55

Noget tyder på, at du skal opdatere dine drivere til Roxio 5 så de fungerer under XP.

ellebye

Kommentar
Fra : Pappi

Dato : 01-05-04 23:58

jeg har prøve med Nero og med KP med sammen resultat, så.....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 02-05-04 00:00

prøv at opdatere firmwaren i din brænder..måske det hjælper..

Junior

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 00:02

Ja det er roxio der skal opdateres!
Det har ikke noget med brænderen!
http://www.roxio.com/en/support/ecdc/ecdc_xpFAQecdcv5p.jhtml

Kommentar
Fra : Pappi

Dato : 02-05-04 00:04

nix, har opdateret det hjælper ikke!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 00:04

Ok så ikke du havde prøvet med de andre! Det der sandsynligvis er sket er at roxie har installeret en ældre ikke kompartibel aspi driver!! Roxie er forøvrigtigt en del af XP og den aspi XP bruger til at brænde med! Prøv at opdatere roxio via det link jeg sendte før!

Kommentar
Fra : Pappi

Dato : 02-05-04 00:10

Hej Tedd, det har jeg prøve men det går heller ikke!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 00:12

Ok! Hvad er den exacte fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-05-04 00:14

Hvad er det for cd-ere du bruger ?, vel ikke +r som nok ikke virker til din brænder.
Du kan formentlig kun bruge -r skiver.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-05-04 00:17

Du er vist lidt søvnig ellebye nu Du snakker om dvd skiver

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-05-04 00:24

Har du også opdateret Windovs????

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 02-05-04 07:03

Prøv at brænde med XP`s eget pogram

Kommentar
Fra : esbenr5508

Dato : 02-05-04 10:48

ikke passer med systemer???? Det giver jo ingen mening. Du bliver nok nød til at poste HELE fejlmedelelsen uden for mange stave fejl før end nogen kan hjælpe.

Men i første omgang vil jeg da foreslå at skrotte Roxio. - Har også bøvlet ligt med det. Er din brænder gammel er det sikkert fordi den ikke kan læse cd'en. Opdatér firmwaren som der er en anden der skriver. Eller prøv med nogle andre cd'er. Nogle brænderer - også Lite On er MEGA kræsne. Min gamle brænder accepterer én type: Verbatim.

Esben

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 500 point
Dato : 02-05-04 14:02

Roxio 5 platinum.
hent denne og læg på skrive bordet.
http://www.roxio.com/en/support/ecdc/software_updatesv5.jhtml
rul ned til download Easy CD Creator 5 update
Afindstaller Easy CD creator. > genstart
Installer Easy og ....................................genstart IKKE........
Kør din update fra skrivebordet og genstart
Så burde den køre.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Pappi

Dato : 03-05-04 01:38

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 15:48

Selv tak - jeg har selv bokset med platinum.
Men når denne update hiver take two ud, som du måske så, kører platinum godt.
Emesen.