/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rive fliser ned !
Fra : Vatos
Vist : 4330 gange
25 point
Dato : 30-04-04 08:43

Hej

Er der nogel gode tips når jeg skal rive en helt badeværelses fliser ned fra væggene?

Jeg skal beholde gulvklinkerne, så jeg skal vel dække godt af.

Når det er gjort regner jeg med at sætte væv op...

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 30-04-04 08:58

hvad er der indenunder???

mvh

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 35 point
Dato : 30-04-04 09:00

Min lillebror har lige pelset et badeværelse. Et stk borehammer fra bilka med mejsel + almindelig hammer og fladmejsel. Renset væggene godt af og kradset helt i bundt. Tyndt lag puds på og kør med et filsebrædt. Husk forvanding af væggen inden puds. Vådrumsmaling.

Fint "sydlandsk" rustikt look. Behold fliser i brusekaninen!

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 30-04-04 09:00

Så vidt jeg ved er der letbetonblokke......(Vi får først nøglen til huset i aften)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-04-04 09:00

Brusekanin = BRUSEKABINE

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-04-04 09:01

OK, hans var fuldmuret.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-04-04 09:07

>3773 - øv ville ellers gerne ha' set en brusekanin

Du skal lige være opmærksom på det med vådrum...
http://www.by-og-byg.dk/content.aspx?itemguid={77BC9375-7090-4D77-8C80-4D8CEE1877C9}&type=3&menu=

Og hvis du FJERNER fliserne, så er der tale om en væsentlig ændring, og så skal reglerne følges.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-04-04 09:08

Hvor køber du de "kaniner" henne 3773?...fnis!!!

God og behagelig fredag!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 30-04-04 09:08

kan godt gøre som 3773 skriver, bare lidt mere forsigtigt da underlaget er lidt blødere!!

det nemmeste er en bred fladmejsel og en alm. hammer, ind bag ved flisen for oven, og et lille slag på mejslen, hvis du er heldig kan du tage langt de fleste uden de går i stykker! (nemmest at får af når de er hele)

mvh

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 30-04-04 09:09

få even , ja, smager de kaniner godt?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-04-04 09:13

Ha ha, i hygger jer rigtigt, pga en simpel tastatur-spasme.

Vatos, læs berpox link, der står en del "guld-ting" deri!

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 30-04-04 10:13

Jeg regner med at få en bekendt murer til at hjælpe, han ved alt om at overholde reglerne for vådrum.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-04-04 10:17

Rigtig klog ting Vatos. Lad ham rådgive dig med nedbrækningen også.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 30-04-04 10:58

I Silvan kan man købe en video om netop renovering af fliser i badeværelse. Koster ca. 30 kr .. og den er meget informativ !
/PG

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-04 19:39

Lad nu den stakkels kanin være.Hvad med at lade de gamle fliser blive,og så komme nye ovenpå!
Det kan resikkere at blive en være omgang,hvis det er letbeton,få fat i mureren.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : Vatos

Dato : 13-05-04 12:30

Tak for svaret 3773.