/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
vanddryp fra panofikssamlinger
Fra : storsand
Vist : 894 gange
50 point
Dato : 28-04-04 12:05

Hej!
Vi har lige opdaget at der drypper lidt vand fra de to samlinger der forbinder de to rør til vores gamle radiator, hvordan tætner vi dem?
tak for hjælpen!
storsand

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-04-04 12:33

Brug Silicone.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 28-04-04 12:48

først skal du have lukket for vandet til radiatoren, så kan du skille, tætne, og samle igen. desuden hedder det en ballofix, på dansk, kuglehane, da det er en kugle(ball) der åbner/ lukker for tilførsel. held og lykke med udbedringen.
Mvh halvdum

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 50 point
Dato : 28-04-04 14:02

Sluk for centralvarmepumpen,og oliefyret.
Tap vandet af anlægget(radiatorene).
Så skiller du det ad ,der hvor det er utæt,pakker det om og samler det igen.
Du skal bruge pakgarn og paksalve,spørg i byggemarkedet.
Fyld vand på anlægget,luft radiatorene ud,start pumpen og oliefyret.
Hvis der er noget der er uklart,så kom med en kommentar til dit sp.mål.
Så skal vi nok få sat tingene på plads.
Og hvis dryppene kommer fra ballofixens lukkeværk,altså i midten af ballofixen,skift dem.
Hilsen Keldd (Blik og Rør).

Godkendelse af svar
Fra : storsand

Dato : 28-04-04 15:17

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : storsand

Dato : 28-04-04 15:18

I har alle svaret godt!