/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvad er den billigste form for trådløs L~
Fra : rokkie
Vist : 408 gange
75 point
Dato : 27-04-04 13:25

Jeg skal have købt trådløs netværk mellem to computere....

Jeg har set på nogle USB stik der skulle sørge for netværket, men er der en nemmere/billigere metode?

Det skal helst være USB og ikke fylde meget...

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 27-04-04 13:41

hvis det bare er mellem to pc'ere, er den biligste måde, med et USB til USBkabel, så skulle pc'erne være i stand til at se hinanden.

Ellers kan du købe en billig 4 ports switch, den koster ca. 200 + de kabler du skal bruge, kablerne koster ca 50 kr. stk.

Du kan også bruge trådløs, som spørgsmålet egentlig går ud på, dem kan du få for ca. 700 + de netværkskort du skal bruge, der følger som regel et eller to med når du køber trådløs.

Med venlig hilsen
CiberAmigo

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-04 17:34

Mange trådløse rækker ikke så langt, med mindre det er i lige linie.

Kommentar
Fra : rokkie

Dato : 28-04-04 09:13

Jeg skal bare bruge trådløs til to computere det må ikke være synligt...

Der er under ti meter da det bare er til en computer nedenunder der skal koples til min egen...

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 28-04-04 13:08

Skal i også på Internettet?

Kommentar
Fra : rokkie

Dato : 29-04-04 13:19

nej, der er ikke internet...

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 75 point
Dato : 29-04-04 14:24

Så kan i bruge bruge Bluetooth Adapters, USB til USB, til kommunikere mellem jeres pc'er. De koster fra 250 kr. stk. og så har i hver jeres USB Adapter.

ellers kan du købe et accesspoint, det kan du få for 400 kr og op efter, men i skal også købe et ekstra trådløst netkort. Og i har så samtidig muligheden for at dele en Intenetforbindelse.

Begge løsinger er trådløse, men accesspointet, akn række længere, og giver derfor også mulighed for at man kan side udenfor med sin pc'er og være på Internettet.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 29-04-04 14:25

Forresten Prøv at kigge på priser her:

http://www.gate2prices.dk/network/network.asp

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 29-04-04 14:35

Jeg fik lige læst dit oprindelige spørgsmål, og USB-stik (Bluetooth Adaptere), ser umiddelbart nemere ud.

Det bedste er dog at bruge et trådløst netværk, med et accesspoint, da det giver flere muligheder, for sikkerhed, deling af filer, printer mv. samt Internetforbindelse.

Hvad der er billigst kommer helt an på det udstyr du køber, for som med alt andet i pc-verdenen, kan man købe sig fattig i udstyr, der kan mere end man har brug for.

Uanset om du vælger det ene eller det andet, hænger pris og kvalitet jo altid sammen. så mit råd er køb dig et Accesspoint.

MVH CiberAmigo

Godkendelse af svar
Fra : rokkie

Dato : 30-04-04 08:24

Tak for svaret CiberAmigo.

Da du har givet en korrekt betegnelse af hvad jeg skulle bruge får du pointene... =)

Håber at du også hjælper andre herinde

Max Petersen