/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
ip.adr. på hjemmesiden
Fra : evp
Vist : 361 gange
50 point
Dato : 26-04-04 22:51

hejsa.. jeg vil gerne have sådan at de personer der logger på min hjemmeside kan se deres ip adr. jeg har set det nogle stedder men ved bare ikke hvad html koden er... kan nogen skrive den???

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 26-04-04 23:06
Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 26-04-04 23:12
Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 26-04-04 23:28

Tror det er denne du skal have fat i (ifølge forklaringen på siden)
Jeg har ikke selv afprøvet, men det ser ud til at være ligetil..

Accepteret svar
Fra : konkurrencesvar.dk

Modtaget 60 point
Dato : 26-04-04 23:31

Hov glemte link..... prøver lige igen

Tror det er denne du skal have fat i http://www.script.dk/sourcecode.jsp?category=1&resourceId=893 (ifølge forklaringen på siden)
Jeg har ikke selv afprøvet, men det ser ud til at være ligetil..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-04 23:33

Hej konkurrencesvar
Jeg kigger lidt med i tråden her, men hvad er forskellen på det første link som ser sådan ud
Kode
<?php
echo $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
?>

og så det andet link der ser sådan ud
Kode
<?$IP = $GLOBALS['REMOTE_ADDR'];
$FIP = $GLOBALS['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
if (($FIP != "") && ($FIP != "unknown")) $IP = $FIP;
$IP = explode(",", $IP);
echo $IP[0];?>

Jeg får ved begge metoder skrevet det samme ud, men de virker.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-04 23:35

Hej konkurrencesvar
Du kan afprøve den sidste kode her hvor jeg har lagt den ind www.capricornus.dk

//bentjuul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-04 23:51

bentjuul >jeg kan ikke finde den

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 26-04-04 23:55

Jeg er endnu ikke så hård til sådanne koder men

1)
echo = vise på skærmen
'REMOTE_ADDR' = ip-adressen
Men så er spørgsmålet, hvad sker der hvis computerens firewall spærrer, eller der bruges en ikke-standard browser.... så får du sikkert en fejl som kan ødelægge hele billedet...

2)
Kan jeg ikke ret godt tyde.... men der er en if-sætning som fortæller at hvis den ikke kan fange ip-adressen skriver den bare unknown.....

Så brug den sidste....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-04 23:55

emesen > den er nederst i menuen til venstre, men siden er opbygget til 1024x768 så det kan være forklaringen på at du ikke kan se den.

//bentjuul

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 26-04-04 23:56

Og den virker også her.....

emesen..... nederst venstre side under datoen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-04 00:00

800x600........... men en gang F11 hjalp
men det er min lokale ip i vores netværk den viser.
Flot hjemmeside du har i øvrigt,

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-04-04 00:01

Emesen > jeg har ændret så du kan scrolle i menuen.

konkurrencesvar > jeg åbner lige en tråd til dig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 27-04-04 00:02

hmmm.... jeg er lidt i tvivl om if-sætningen...
Det kunne også godt se ud til at hvis ip = unknown og/eller noget-andet så skal den skrive ingenting

men uanset hvad den gør, så er der taget højde for at lave en handling hvis den ikke kan vises

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-04-04 00:13

evp > forhåbentlig har du fået lige så meget ud af svaret fra konkurrencesvar.dk, som vi andre.

//bentjuul

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 00:58

Jeg er lidt skrivetræt i dag, så her er bare koden

Kode
<?
// se-ip.php
// Viser IP og host
// -------------------------
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$hostmask = gethostbyaddr($ip);
$onlineurl = "http://".$_SERVER[HTTP_HOST].$_SERVER[REQUEST_URI];
echo "<center><b>HEJ MED DIG !</b><br>Din ip-adresse er.<br><b>$ip</b><br>";
echo "Du er kommet hertil gennem.<br><b>$hostmask</b><br>";
echo "Siden du ser på har denne adresse.<br><b>$onlineurl</b><br>";
echo "Her er et.<br><a href=$onlineurl>Link til denne side.</a><br>";
echo "<br><a href=\"http://net2620.dk\">Forside på NET2620</a>";
?>

Den kan ses på http://net2620.dk/se-ip.php
Jeg har en mere avanceret men det må lige vente.
Natmaden.
PS. grunden til at der er forskellige måder er at det er efter hvordan php er opsat.
og så lige ,, emesen, hvis at du kan se den lokale ip, og dette ikke er med vilje så har du et sikkerhedhul.
det er normalt en ip fra routeren man ser og ikke den lokale.
Natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 01:09

denne viser php servervariable.
MEN LÆG DEN IKKE TIL OFENTLIG ADGANG PÅ WEB
ANDRE KAN MISBRUGE INDHOLDET DER RETUNERES .
kun til test
Kode
<table border=1>
<?php
foreach( $_SERVER as $key => $value ){
echo "<tr><td>$key<td>";
if( is_array ( $value ) ){
echo "<table border=1>";
foreach( $value as $key2 => $value2 ){
echo "<tr><td>$key2<td>$value2";
}
echo "</table>";
}
else{
echo $value;
}
?>
</table>

denne er hurtig at skrive men skal heller ikke være synlig for andre.
Kode
<?
phpinfo();
?>

Natmaden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 01:30

konkurrencesvar.dk, bentjuul og natmaden har givet dig et eksempel i php. Her er samme ting i asp :

Kode
<html>
<body>
IP-Adresse:
<%
Response.Write( Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") )
%>
</body>
</html>

Lidt mere overskuelig end php synes jeg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-04-04 01:51

Molokyle > det ser spændende og meget overskueligt ud jeg vil afprøve det i morgen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 01:54

Kan du så komme i seng Molo
Kode
<?
echo "IP-Adresse:".$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
?>

køre ikke ASP !!
Befri BSD.. øh FreeBSD , no ASP
Men det er vel en smagssag

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 02:08

natmaden -> Ja, jeg er vist blevet træt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : evp

Dato : 27-04-04 11:28

ha skrevet denne kode::
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><font face="verdana" size="1">Din
IP adresse er: <font face="Verdana" size="1"> </font><font face="verdana" size="1">
<?$IP = $GLOBALS['REMOTE_ADDR'];
$FIP = $GLOBALS['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
if (($FIP != "") && ($FIP != "unknown")) $IP = $FIP;
$IP = explode(",", $IP);
echo $IP[0];?>
</font> </font></font>
</body>
</html>

men det eneste jeg og andre ser er ( din ip ) hvad kan der så være galt??? den er kopieret direkte ind i min notesblok...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 12:07

Hvordan fik du ændret skriftstørrelsen på kandu

Jeg har lige kørt din kode og den virker hos mig.
det handler om serverens opsætning
Du valgte at bruge globals, ved du selv hvorfor. ??
husk at den skal gemmes som en php-fil . Eks visip.php

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 12:12

Hvad mener du med ( din ip ) og hvorfor den dobbelte font diffenition.
Tag dig et kik her http://dk2.php.net/manual/en/index.php

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 12:21

<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"> Undskyld dette er blot test. Jeg ville lige prøve den der font ting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 12:23

<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"> Ups.... </font> ...måske man skal huske slut tag ?

Jeg hopper af her

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : evp

Dato : 27-04-04 12:41

natmanden<< nej jeg kopierede bare koden som den var....nu er den gemt som php hvordan får jeg den så vist på min forside som er html kodet???

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 12:45

Din forside hedder nok index.html , den skal hedde index.php
men det virker jo kun hvis at der er en php-server kørende.
Hvor har du det ??
Selv bruger jeg webhotel http://web10.dk

Kommentar
Fra : evp

Dato : 27-04-04 12:48

natmanden<< jeg har en hjemmeserver.. apache.. ja den hedder index.html..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 12:58

Glemte lige:
html kan sagtens fungere i php-filer, men php fungere ikke i html-filer.

Den kode som at du selv kom med bør nok se sådan her ud.
Kode
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">

<?
$IP = $GLOBALS['REMOTE_ADDR'];
$FIP = $GLOBALS['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
if (($FIP != "") && ($FIP != "unknown")) $IP = $FIP;
$IP = explode(",", $IP);
echo "IP adresse er: ".$IP[0];
?>

</font>
</body>
</html>

Men det jo bare som jeg syntes.

Kommentar
Fra : rokkie

Dato : 27-04-04 13:03

Kan det være fordi at du kører dynamisk???

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 13:04

ok men så skal du installere php serveren som du henter her. men for din egen skyld,
så læs lige hvordan det skal opsættes.
http://www.php.net/downloads.php
der er også meget hjælp her php.dk

Kommentar
Fra : evp

Dato : 27-04-04 13:06

det lydder til at det kun kan laves i php.. det er jeg ikke så stolt over da jeg først er ved at lære html...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 13:21

nej så er det også en ordentlig mundfuld. men som lidt service for dig kan du linke til

http://net2620.dk/evp/se-ip.php // besøgenes ip
og
http://net2620.dk/evp/se-host.php // hvor kom de fra eks tdc, get2net osv.
men jeg opretter dem ikke før at du har svaret.

Kommentar
Fra : evp

Dato : 27-04-04 15:12

natmaden.. så laver jeg bare et link som de selv skal trykke på eller kan det gøres anderledes.. altså så de automatisk bliver vist???

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 20:45

de kan blive vist automatisk

Kommentar
Fra : evp

Dato : 27-04-04 21:52

natmaden<< og hvordan kan det så gøres???

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-04-04 15:44

Filerne er lavet men det driller mig noget med overførslen.
mente at man kunne ligge en anden sides indhold i en tabel, men det ville ikke virke.
umiddelbart kan du linke til dette som retunere IP'en.
men det skal være i en ramme(IFRAME) og det er i dette tilfælde ikke så smart.
Kode
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>
<body>
Din IP : <iframe src="http://net2620.dk/service/vis-ip.php"></iframe>
Din hostmask : <iframe src="http://net2620.dk/service/vis-host.php"></iframe>
</body>
</html>

IFRAME kan tage mange parametre , prøv lidt med
Kode
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>
<body>
Din IP : <iframe frameborder="0" scrolling="no" height="30" width="120" align="top" src="http://net2620.dk/service/vis-ip.php"></iframe>
</body>
</html>

det er bare en test, jeg skal lige finde en bedre måde.
så jeg kikker lidt mere på det.
Men filerne.
bliver liggende hvor de er nu.
http://net2620.dk/service/vis-ip.php
http://net2620.dk/service/vis-host.php

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-04-04 15:48

Hmm! kandu har forvasket koden
fjern "target="blank">
og afslut med </IFRAME>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-04-04 16:36
Kommentar
Fra : evp

Dato : 28-04-04 18:54

natmaden<<< sikke en omgang at skulle finde linie 777 men det hvalp ikke jeg er total lost ( igen )...

Kommentar
Fra : evp

Dato : 28-04-04 18:55

hmm det hjalp ikke skulle der gerne stå....

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-04-04 23:44

linie 777 ??
tror jeg gir op, dette er jo snart en helt lille bog om en lille ting, Jeg bruger webhotel til 10kr/md for at ikke selv
skulle opsætte Apache,php,myqsl, og postserver. hvordan har du dog fået Apache til at køre ?
men filerne ligger der bare hvis at du finder på noget.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : evp

Dato : 29-04-04 09:54

natmaden<<< jeg fik hjælp i denne tråd til at køre apache>>http://kandu.dk/dk/spg/38744...oki så ser jeg prøver jeg mig bare frem....

Kommentar
Fra : evp

Dato : 29-04-04 09:55

hmm Denne tråd>>>http://kandu.dk/dk/spg/38744

Godkendelse af svar
Fra : evp

Dato : 11-05-04 12:02

Tak for svaret konkurrencesvar.dk. jeg flyttede min side til b-one så nu køre det...