/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Kloge ord/citater...med på vejen!
Fra : miomis
Vist : 17923 gange
60 point
Dato : 26-04-04 21:45

Godaften!

Jeg er desværre ikke kvinden bag de store/kloge ord, citater med videre.

Alligevel vil og bruger jeg gerne tid til selv, at lave kort til f.eks. fødselsdag, da det både er sjovt, men også mere personligt!
Og endnu mere personlig syntes jeg de bliver, med et lille digt, eller som jeg skriver i overskriften; Kloge ord/citater...med på vejen.

Jeg søger en bog (jeg selvføgelig kan købe) eller en site hvor jeg kan finde passende "citater" til p.t. konfirmation og ellers fødselsdag og lign!
Kan iøvrigt mindes, at jeg "i tidernes morgen" fik en husfred (salt og peber tror jeg også) i indflyttergave sammen med et citat der passede!

Mon der er nogle der kan hjælpe?

Knuz
Miomis

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 21:48

Jeg kan ikke hjælpe med citatet, men den traditionelle indflyttergave består af penge, brød og salt.

Ikke de store summer, men typisk en lille pakke med en enkelt mønt, en skive brød og en smule salt, således skulle du være sikret imod mangel på penge og mad i dit nye hjem

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 26-04-04 21:54

Hejsa Better_Performance

Ja, jeg var heller ikke helt sikker i min sag mht indflyttergaven - men pointen var også at der var et citat (beskrivelse) med som omhandlede disse ting.

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 26-04-04 21:54

.....er 100% sikker på at jeg også fik en husfred...

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 26-04-04 21:56

..men tak for din interesse for mit spørgsmål - Better_Performance

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 70 point
Dato : 26-04-04 22:07

Det må du da ku finde noget om feks her
http://www.quotes.dk/ Eller her
http://www.bluetooth.jellingnet.dk/viseord.html
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-04-04 22:14

Hej Miomis

Jeg har samme interesse som dig. Jeg laver også selv personlige kort, med et lille personligt vers, dagens tekst eller et digt, der passer på personen, som skal modtage det, for både mig selv og for mange af mine kolleger, som gerne vil ha' dem.
Du kan købe et "hav" af bøger hos boghandleren, (små bitte bøger", med de emner du nævner. Jeg har selv mange. De er udgivet efter emne, og koster ikke "en herregård"
Jeg håber du venter med at lukke spørgsmålet til i morgen aften, da jeg meget gerne vil gi' dig nogle gode tips og emner. Grunden er, at jeg skal til møde i Ålborg i morgen tidlig (jeg bor i Odense) så jeg skal op kl. 04.30 så jeg skal i seng i nu. Men som sagt, håber jeg vi "MØDES" i morgen aften.

Godnat og på forhåbenligt "gensyn" i morgen
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-04-04 22:17

<jeg nåede lige, at se den site Sunowich kom med. Den er "IKKE DUM".
Tak Sunowich

mvh
Frank

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 26-04-04 22:26

.....stadigvæk syntes jeg det er p...irriterende, at man ikke kan splitte sine point op.

Men tak til dig, Sune for din ihærdighed! ....men min nysgerrighed tvinger mig til, at finde ud af, hvad Franksp har på hjerte!

Knuz

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-04-04 22:46

Kære Knuz

Jeg kunne jo ikke lade være med at gå ind og kigge på siten igen, lige inden jeg putter mig. Jeg synes de "siter" Sunowich, har fundet til dig er supergode, så giv du bare Sunowich, pointene. Jeg samler ikke på dem. Jeg har rigeligt. Og jeg ved/tror at Sunowich, gerne vil ha' dem. Jeg mener dette ærligt, Sunowich, hvis du læser dette.

MKH
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-04-04 22:49

Men miomis, jeg vil meget gerne vende tilbage i morgen, med nogle "titler" og "ISBNNR"

sov godt, nu smutter jeg

Frank

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 26-04-04 22:52

Hejsa Frank

Såfremt du stadigvæk ikke "putter" *GGG* - skal jeg så give Sunowich point nu eller vente til i morgen.
Kan vi tage tråden op igen under samme spørgsmål - når det er lukket?

Nu husker jeg så lige det hele.......:
Knuz
Miomis

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 26-04-04 22:54

.....tror ikke du helt er nået "bag dyner".....*GGG*

Men det må jeg hellere - min mand er gået i seng (men bag dyner, det finder jeg ud af om lidt)

Godnat
Miomis

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-04-04 23:09

Citater og ordsprog er godt.
men min humor ligger nok mere her www.ambassen.dk

Disse to link på google giver til sammen ca. 130.000 sider på dansk om ordsprog og citater.
http://www.google.dk/search?q=ordsprog&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=citater&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Godnat
Natmaden

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 23:42

En god samling citater.

http://www.djh.dk/ejour/arkiv/Citater.html#A

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 23:48
Kommentar
Fra : miomis

Dato : 27-04-04 10:36

Hmmm...syntes selv jeg var "god" til at sufe på nettet....- piv piv!

Mega tak for jeres tid og respons på mit spørgsmål, jeg vil kikke lidt nærmere på disse link!

Til Frank: Jeg havde glemt, at der var dømt fødselsdag i aften (troede det var i morgen!), men håber ikke det bliver for sent, til at jeg kikker forbi!
Måske skal jeg til boghandleren i morgen?

Knuz
Miomis

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-04-04 22:12

Hej miomis

Jeg kom desværre sent hjem fra arbejde. Derfor kan jeg først svare dig nu.
Du får nogle links til rigtige gode bøger:

http://www.gad.dk/default.asp?/events/

Her kan du finde et "hav" af titler.

Du får også lige nogle titler og ISBN nr. på dem jeg har og som jeg synes er gode.

Livskunstens Almanak: ISBN 87-7490-004-8 eller ISBN 87-7490-010
Tanker til dig: ISBN 87-7466-282-1
Venskabet: ISBN 87-7466-131-0
Til alle tiders Kæreste: ISBN 87-7369-265-4
Hemmelighederne ved kærlighed: ISBN 87-90088-06-9
Kærlighedens Bog: ISBN 87-11-12612-4

Håber du kan bruge nogle af dem. Du kan jo evt. komme tilbage i SmallTalk engang, og fortælle, om/hvad du har købt?
Bruger du Microsoft Publisher? eller et andet program til at lave dine "TING"?

De venligste hilsener, og undskyld det sene tidspunkt
Frank

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 27-04-04 23:14

Hejsa Franksp

Mange, mange tak for din tid, søgen og higen!

Jeg vil vende retur, i SmallTalk; Att: Franksp - så snart jeg har købt bøger.
Øhhh...Microsoft Publisher...måske er det mit næste spørgsmål?
Jeg laver blot mine "ting" a la en mini-mini udgave af Jørgen Clevin, samt diverse håndbøger med skitser og lign.

Knuz
Miomis

Godkendelse af svar
Fra : miomis

Dato : 27-04-04 23:15

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 23:21

Takker og bukker
Hilsen Sunowich
Ps.jeg bruger også publicher til at lave kort og indbydelser Lige nu kØrer en serie på 50 styk i trykken (altså printeren ) om en arbejdsweekend i børnehaven*ss*

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 27-04-04 23:43

Okey, Sune - nu er jeg med!!!!

Anede ikke, at jeg havde Microsoft Publisher eller nærmer; havde ikke kendskab til programmet....hvad skulle jeg gøre uden alle jer!
Men kan godt se at den er "p...-smart"!
Tak!

Knuz
Miomis