/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangler systemgendannelse
Fra : grausen
Vist : 651 gange
350 point
Dato : 25-04-04 22:50

Jeg har fået et kæmpeproblem, når jeg højreklikker på denne computer og egenskaber er min systemgendannelse væk og hvis jeg prøver at åbne den via start, tilbehør og systemgendannelse skriver den at programmet ikke kunne åbnes da der mangler framedyn.dll hvad kan jeg gøre?????????????????

Jeg har scannet med panda den fandt ingen ting og jeg aner ikke hvordan filen er forsvundet så hjælp ønskes

På forhånd tak

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 25-04-04 22:52

glemte at skrive jeg bruger windows xp pro

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-04 23:01

Unable to use System Restore due to "missing framedyn.dll. Please reinstall the application to fix this problem".

A temporary fix to address this issue is to make the user copy the framedyn.dll file from \Windows\System32\WBEM directory to the \Windows\System32 directory.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-04 23:05

Det ville nok osse hjælpe hvis du installerede SP1!! Gå ind på windows update og download og installer sikkerheds patchene

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-04 23:06
Kommentar
Fra : grausen

Dato : 25-04-04 23:30

har nu hentet opdateringerne, men fik ikke filen tilbage........
Vender tilbage i morgen og håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-04 23:31

Har du prøvet at kopiere filen fra wbem mappen ?

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 26-04-04 07:17

nok et dumt spørgsmål, men hvor skal jeg kopiere den fra/til?
Jeg er ikke så meget inde i det her og jeg vil helst ikke rode for meget med det uden hjælp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-04 07:22
Kommentar
Fra : grausen

Dato : 26-04-04 10:16

hej Manse
Nu har jeg prøvet det, men det virker stadigvæk ikke den skriver det samme

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-04 10:38

Okay prøv at hente den her>
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?framedyn
og læg den i mappen>
C:\WINDOWS\system32\wbem\framedyn.dll
og genstart pc'en.
Prøv at søge efter den og se om den ligger på din pc'først,gør den det
så kan det være du bliver spurgt om du vil skifte den ud med den du
lægger ind,klik ja,det kan være den du har er korupt,tjek lige
egenskaber på den du henter og den du muligvis har på din pc.
Manse9933
det kan være du har en liggende i din dll cache som du kan kopiere ind i
C:\WINDOWS\system32\wbem\framedyn.dll

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-04 10:40

C:\WINDOWS\system32\wbem\

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-04 10:43

du kan også prøve og registrere denne dll fil>
skriv i kør>
regsvr32.exe mellemrum framedyn.dll
og se om der kommer en dialog boks frem med en positiv meddelese

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 26-04-04 10:53

Hej igen
Nu prøvede jeg det sidste du foreslog og der skriver den. det angivne modul blev ikke fundet, så nu vil jeg prøve dit første forslag og se om det hjælper, jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-04 10:55

den framedyn.dll som ligger inde på dll file com,er den samme version
som jeg har på min pc,XP Pro så den er god nok

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-04 10:57

prøv så at registrere den bag efter,og/eller genstart

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-04 11:03

Du kan også prøve at køre en sfc /scannow (fil beskyttelse)

smid din win cd i dit cd rom drev og skriv i kør>
sfc mellemrum /scannow >> ok
og tjek om dine system filer er i orden og i de rigtige versioner

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 26-04-04 11:08

Nu har jeg så hentet, installeret og genstartet, men den siger stadig det samme, helt præcist står der
(for oven i det blå felt) rundll32.exe - komponenten blev ikke fundet
(ved det røde mærke med kryds i ) Dette program kunne ikke starte, fordi framedyn.dll ikke blev fundet. problemet kan muligvis løses ved at installere programmet igen.
Når jeg så trykker ok på det, går den ind på egenskaber for system, men systemgendannelse mangler fortsat

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-04 11:16

har du prøvet>Verify System Variables

kontrol panel>system>avanceret>miljø variabler

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;319114#appliesto

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 26-04-04 11:18

Har du prøvet at under opstart at give den "F8" for at vælge start i fejlsikret tilstand : hvor den starter med opstart i den sidst kendte korrekte opstart!! det lyder lidt kryptisk men prøv

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 26-04-04 11:35

nu har jeg prøvet at sætte min wincd i og efter at den har kørt færdig, ja så kommer den ikke op med nogen meddelser eller noget

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 26-04-04 11:39

den med miljøvariabler er jeg ikke helt med på hvad jeg skal gøre ved, men jeg kan godt finde ind i det.............

hvad skal jeg gøre hvis jeg starter den op med f8?
det har jeg slet ikke noget kendskab til

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-04 11:44

prøv først i miljø variabler og se system hvad sti der står,ellers>
Prøv>kontrolpanel>system>avanceret>miljø variabler>marker i øverste boks
TEMP>nede i bunden af dialogboksen>ny>i variabel,f.eks. sæt(navn) sti ind
og i variabelværdi,kopier>

%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\wbem

ind og klik ok de gange du bliver promtet om

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-04 11:48

i variabel navngiv den
Path

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-04 11:50

hvad skal jeg gøre hvis jeg starter den op med f8
sidste kendte tildstand hvor systemet virkede,hedder det vist>Enter
naviger pil op pil ned

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 26-04-04 12:07

nar nu prøvet f8, men der er stadig samme problem

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 350 point
Dato : 26-04-04 15:05

Prøv at gå ind i Kontrolpanel > mappeindstillinger >>Vis . Fjern flueben i Skjul beskyttede systemfiler og skjul filtypenavne for kendte filtyper. Sæt endvidere prik i vis skjulte filer og mapper!
Så går du ind i windowsmappen og undermappen system32 og dens undermappe dllcache. Der højreklikker du på filen framedyn.dll og vælger kopier. Den skal så sættes ind i både system32 og i system32's undermappe wbem (højreklik på et tomt område og vælg Sæt ind). Sig ja hvis der kommer en meddelelse om at overskrive filen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 15:07

Hej Manse jeg kunne desværre ikke bruge dine bookmarks links. Det jeg eftersøger er et program der kan organisere ens favoriter bedre end man kan i Internet explorer!
Undskyld Grausen det var ikke noget til spørgsmålet her

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 27-04-04 09:51

Det er helt ok tedd.........
Undskyld jeg først svarer nu, men jeg har været på arbejde.
Jeg vil prøve dit forslag og vende tilbage

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 27-04-04 10:22

1000 Tak for svaret tedd.
Så lykkedes det .
Også tak til manse for de forslag du kom med