/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
larm fra gasanlæg
Fra : storsand
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 25-04-04 17:11

Vi har et forholdsvis nyr naturgasanlæg, der nu er begyndt at larme når vi bruger det varme vand.
Vi har slukket for de fleste radiatorer for årstiden og det er først herefter der kommer larm, der forplanter sig til rør i radiatorer. Kan det have noget med pumpen at gøre?
Håber der er nogen kloge mennesker der kan give os et råd.
storsand

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 25-04-04 17:25

Din cirkulationspumpe har 2 eller flere hastigheder - sæt på laveste.
Emesen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-04-04 17:40

Sluk for pumpen,fyld efter med vand på anlægget,luft radiatorene ud,se efter på manometeret om det skal have en sjat til.Gør som emesen foreslår.Hvis du har varmt vands beholder,ved siden af gasanlægget,er der en drejekontakt,den skal stå på den lille sol der skinner om sommeren,så sender pumpen kun det varme vand til v.v.b.Hvis der er noget der er uklart,spørg igen.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : storsand

Dato : 25-04-04 17:50

Tak for svarene, vi prøver os frem!
storsand

Godkendelse af svar
Fra : storsand

Dato : 25-04-04 17:51

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-04 18:24

Ellers kom tilbage hvis det ikke hjælper.
Emesen.