/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Oversættelse/engelsk/doven
Fra : Toupie
Vist : 375 gange
1 point
Dato : 24-04-04 22:20

Goood evening

Jeg skal have oversat 2 tekster på ca. 1/2 A4 ark + 1 A4 fra dansk til engelsk, og jeg indrømmer ærligt at jeg bare IKKE gider
Så jeg vil høre om der er en herinde der gider oversætte den korte tekst for mig for 500 point???

Dovenskaben længe leve

// Toupie

Accepteret svar
Fra : the1best

Modtaget 11 point
Dato : 24-04-04 22:24

Nej, jeg gider heller ikke

The1best

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-04-04 22:25

.....jeg kan nu godt forstå dig

men hvor intet vover intet vinder

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-04-04 22:28

Hvor svær er teksten?

The1best

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-04-04 22:30

Jeg syns den er grim men du får lige et par linier...

------------Nordamerikanske Borgerkrig: konflikt mellem USAs Nord- og Sydstater 1861-65. Baggrunden var den i løbet af 1850erne skærpede modsætning mellem Sydstaternes plantersamfund baseret på negerslavedrift og Nordstaternes industri- og farmeregne. -----------

Kedeligt ikk??

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-04-04 22:33

Kedeligt, JA, men ikke svær.

Meeeeen som skrevet, jeg gider ikke.

The1best

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-04-04 22:36

du er god

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-04-04 22:42

The1best

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-04-04 22:43

Om du så gav mig 10.000 point, nej måske tillægsordene men heller ikke andet.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-04-04 22:45

Ja, det er nok ikk lyv og dog....havde du været den bedste så havde du klart oversat teksten for mig ......sorry, ku ikk dy mig

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-04-04 22:46

Ellebye
Hvis du tager tillægsordene så kan the1best tage resten????

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-04-04 22:49

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-04-04 22:51

Må jeg ikke også ha´lov til at være doooooven?

Det ville jeg sikkert heller ikke kunne. Dy mig altså.

The1best

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-04-04 22:55

the1best:

Du må godt være doven jeg kan jo ikke forvente at andre gider, når jeg ikke selv gør - men prøve, det skulle jeg altså og hvis ingen gad, så kunne der da altid komme en smalltalk tråd ud af det

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-04-04 23:00

the1best

Gider du så skrive en sang for mig????

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-04-04 23:07

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej,

men hvis jeg gad, hvad skulle den så handle om.

Du må give mig noget mere, udover at du er doven.

En hel sang om hvor doven du er, vil blive MEGET kedelig, men du er måske også kedelig, hvad ved jeg om det?

The1best

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-04-04 23:11

the1best:

Jeg er slet ikke i tvivl om, at du nok kunne få meget morskab med at skrive om hvor doven og kedelig jeg er
men det er ikke en sang om mig, men til en konfirmation ..og mere vil jeg ikke skrive, for du gider jo alligevel ikke

.......men om jeg er kedelig......tja.......det må jo nok være op til andre at bedømme

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-04-04 23:20

Der findes et utal af færdige sange, kan du ikke bruge dem?

Der findes også, sangskrivere, nu du har spenderbukserne på.

The1best

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-04-04 23:28

En færdig sang falder nok ikke i god jord .....men ellers tak for forslaget Jeg plejer at skrive dem selv, men nu skal jeg jo bruge tid på at oversætte, så nu har jeg ikke tid til at skrive sangen
.....ku være jeg skulle lade være med at tage på arbejde, så kunne jeg nå det hele

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-04-04 23:39

Hvad med at lave det på arbejdet? Hvis det tillader det, jeg kan godt forestille mig at det ville være svært at oversætte/skrive .-D hvis fx. du er chauffør.

The1best

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-04-04 23:45

Din ide er god nok og det kunne også sagtens lade sig gøre, hvis det ikke lige var fordi jeg sidder med kørselsregnskab, der skal være færdig til revisoren på mandag........så er jeg er en anelse presset men jeg kunne jo selvfølgelig tage det med og så lave det når jeg holder pause fra det andet ......eller få en af drengene til at hygge sig med det

Jeg arbejder med unge sindslidende..

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-04-04 23:54

Hvornår er oversættelsens til?

The1best

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-04-04 23:55

the1best:

Tak for en hyggelig sludder, jeg vil gå i seng så jeg er frisk til en ny arbejdsdag i morgen
Jeg lader tråden stå åben til i morgen, hvis nu nogen skulle forbarme sig over mig ...og ellers så kan tråden bruges som smalltalk som man nu lyster, hvis man lyster

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-04-04 23:55

til på mandag

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 25-04-04 00:00

Selv tak.

God nat.

The1best

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-04 00:37

*Gab* Ja undskyld men er lige vågnet!
Hmm? American civilwar. Conflict between North- and South sta

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 25-04-04 01:20

The background wassssz

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 25-04-04 09:10

Jeg kunne sikkert godt, men jeg gider heller ikke, for solen skinner, og jeg skal snart vække flamske min veninde, så vi kan får morgenmad og snakke videre.
Hun kom til middag i aftes, og jeg havde lavet noget go' mad: asparges med vinegrette, rødspætter med krydderurtesovs og nye kartofler, rabarberkage.
Jeg tror den var hen mod 4, da vi endelig kom i seng. Det var bare så hyggeligt.
Og så kommer min kæreste hjem i eftermiddag.
Så jeg havde faktisk slet ikke tid
HVIS jeg gad.
frieda

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-04 10:00

På de tre timer kunne du have oversat teksten, og spurgt om de svære ord/sætninger
En ugidelig/ukyndig Emesen.
Her er dog lidt hjælp http://www.freedict.com/onldict/dan.html

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-04-04 11:00

Hvor er I bare søde!!!

Tedd: godmorgen

Frieda: Det er ret hyggeligt med venindesludder til langt ud på morgenen, så jeg er sikker på i har hygget

Emesen: det var jo dovenskaben det fik mig til at sidde her, fremfor være aktiv med teksten men tak for linket

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 26-04-04 23:14

Jeg må hellere se at få lukket min tråd, der er alligevel ingen der gider oversætte

Men tak for en god og hyggelig adspredelse

Tak for svaret the1best.

// Toupie

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-04 23:19

You’re welcome any time

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-04 23:21

Dumme word - You're welcome any time

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-04-04 23:25

Thanks

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 23:30

Nå nu var jeg ellers lige vågnet op!!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-04-04 23:37

Tedd du kan da nå det endnu ......så pas du hellere på

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-04 00:12

Tror jeg går i seng igen

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 27-04-04 18:16

>toupie

Tak. Dovenskab kan betale sig.

The1best