/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
rederiet AES
Fra : lykkebo4
Vist : 3237 gange
17 point
Dato : 24-04-04 10:51

Hvor finder man noget om rederiet AES. da min morbror har sejlet for dette rederi. i 1950érn og op . mest i udlandet ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 11:09

AES (AFRICA EUROPE SHIPPING LINE) er mig bekendt ikke noget rederi, men derimod en slags speditør på bestemte ruter.
Det kan være flere rederier der sejler på bestemte ruter.

Lidt flere oplysninger tak.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-04-04 11:22

Rederiet som måske ikke eksiterer mere hed AES i daglig tale.

A.E.Sørensen, Svendborg. Rederen havde titel af konsul.
Skibene hed ofte noget med S som det sidste navn. F. eks. NANOK S.
Rederiet er muligvis overtaget af grønlandske handel, men det er jeg meget usikker på.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 24-04-04 11:24

yderst interressant, hvor kan man evt. få oplysninger af samme art om rederiet j.lauritzen

Kommentar
Fra : docjacobsen

Dato : 24-04-04 11:31

Det korrekte er A.E. Sørensen Svendborg og skibene hed noget med S - JA
Hanne S, som gik ned ved Grønland, var også ejet af dette rederi.
Pga. af min morfar´s meritter har jeg studeret dette rederi en del.
Du er velkommen til at sende en mail: ojac@stofanet.dk
Mvh. Ole jacobsen

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 24-04-04 11:37

min morbror Aksel Svendsen fdt. 1925 og indtil sin afgang været Kaptajn/skipper på deres skibe inden for AES. så hvor kan man finde optegnelser over skibene.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 17 point
Dato : 24-04-04 13:21

Du kan helt sikkert få yderligere oplysninger her:

C/o Maritim Center
Havnepladsen 2
5700 Svendborg
Tlf: +45 62 80 02 14
Internet: www.caroline-s.dk
Email: mail@caroline-s.dk

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 24-04-04 13:44

til jakjoe
tak for tilbagemeldingen - som jeg blev glad for,

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 24-04-04 13:44

til jakjoe
tak for tilbagemeldingen - som jeg blev glad for,

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-04-04 22:53

Der er også noget her:

http://www.svendborg-bib.dk/F/-/?func=file&file_name=find-b

Faustnr. 0 453 611 8
Mat. type tekst
Sprog Dansk
Opstilling 65.908
Forfatter Hansen, Bernhard. f. 1893
Titel En skibsreders saga : skibsreder, konsul A.E. Sørensens rederivirksomhed 1918-1974
Impressum : A.E. Sørensens Rederi, 1974.
Fys.beskr. 146 sider, ill.
Noter:
Systemnr. 000023160

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 00:27
Godkendelse af svar
Fra : lykkebo4

Dato : 28-04-04 14:16

Tak for svaret jakjoe. og så jeg noget mere at gå ud fra. hilsen fra lykkebo

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-04-04 17:39

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 28-04-04 18:16

til jakjoe hvis der er noget må jeg så henvende mig til dig så bliver det igennem alm. emails hilsen karin_ lykkebo

Kommentar
Fra : emm118

Dato : 16-07-05 12:49

Har sejlet i AES i perioden 1974 til 1978 som maskinmester og maskinchef på Nonok S - Elin S og Svendborg. På Svendborg var det blandt andet Carl Skibssted der var skipper.
Er den lykkelige ejer af bogen en skibsreders saga, og kan sende dig billeder og tekst hvis du er interesseret.
Kender en del til rederiets historie, og personale da den har interesseret mig meget.