/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brugerbegrænset internet for mine børn
Fra : boro23
Vist : 433 gange
120 point
Dato : 24-04-04 00:03

Kan nogen hjælpe mig med et program eller andet, der kan begrænse mine børns internetforbrug, samt udelukke dem for at se visse hjemmesider. Jeg har windows XP, hvor børnene har deres eget logind.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-04-04 00:09

Gå ind i internetindstillinger der kan du bestemme niveauet om der må stå feks.vold eller sex

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-04-04 00:10

Du kan i >funktioner>internetindstillinger, fannen indhold, klassikfikationsfilter, og derfa vælge hvilket type indhold computeren kan vise.......

Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-04-04 00:11

Mht til deres forbrug må du jo sætte en tid af feks med et minutur du sætter til eks.vis en time
Mvh sune

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 24-04-04 00:39

Hejsa
hvis du er kunde hos tdc kan du abonnere på et netfilter, det koster 10 kr pr måned, men du kan læse mere her:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_sikkerhed_net

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 01:15

Med lidt "benarbejde" kan fulstændig styre adgangen til internettet.
H-klik på Internet Explorer>egenskaber>indhold>ativer>godkendte websteder>
her kan du skrive eller slette websteder.>anvend>ok>lav et password (og huskdet)
H-klik på Internet Explorer>egenskaber>indhold>indstillinger>
H-klik på Internet Explorer>egenskaber>indhold>deativer>
nu kan du surfe uden adgang
Emesen.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 24-04-04 01:27

Mht. tiden arbejder jeg på en internet cafe og der bruger vi dette program: http://www.antamedia.com/download/caffe-installer.exe

Linket er en demo, og du har sikkert ikke en server du kan styre det fra men man kan taste password og på den måde låse computeren op - på mit arbejde er der ingen af ungerne der kan finde ud af det, såee...

MVH
Andreas

Kommentar
Fra : boro23

Dato : 24-04-04 10:17

Ang. forbrug havde jeg forestillet mig, børnene skulle have en time om dagen. Jeg er ikke altid hjemme når de går online. Der må være et program, hvor jeg kan give hvert bruger et antal minutter/ timer og når de er brugt kan der ikke logges på før næste dag.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 120 point
Dato : 24-04-04 11:10

Måske
iProtectYou

http://www.snapfiles.com/freeware/security/fwaccess.html

Jeg har ikke selv prøver/testet nogen af dem, har ikke haft brug for det.
Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 20:47

boro23 >
Du skulle ta' og kigge på manse9933's link rul lidt ned til >iprotectyou<
Det er jo lige hvad du skal bruge.

Tak manse9933 den snupper jeg lige til mine børnebørn

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-04-04 21:11

Husk osse lige at censurere TV-Avisen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 21:17

Ja det er næsten den værste.
Men det er bedre at have hånd i hanke med børns internet hjemme end at forbyde det.....................ellers går de jo bare et andet sted hen.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : boro23

Dato : 04-05-04 16:24

Tak for svaret Manse9933.