/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvorfor kan jeg ikke marker og kopier fr~
Fra : miomis
Vist : 433 gange
40 point
Dato : 23-04-04 08:41

hjemmeside.....

God formiddag!

Nu har jeg igen været ude for, at jeg ikke kan kopier noget fra en hjemmeside.
Normalt marker jeg blot teksten og kopier det over i f.eks. word.
Men den går ikke!

Herregud det er blot et sødt citat....

Knuz
Miomis

Accepteret svar
Fra : barneyboy

Modtaget 50 point
Dato : 23-04-04 08:53

Hvis du kan markeren teksten men ikke højreklikke og gemme, skal du markere teksten med musen og samtidig trykke CTRL+C(samtidig) så burde teksten være kopieret...og kan du sætte det ind i dit word dokument med CTRL+V...

Godkendelse af svar
Fra : miomis

Dato : 23-04-04 09:02

Hvor pinligt....bruger netop CTRL+V-C i Word - men har ikke lige tænkt videre...

Tak for svaret barneyboy.

Knuz
Miomis

Kommentar
Fra : barneyboy

Dato : 23-04-04 09:06

He he..det var så lidt...god fornøjelse..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-04 09:11

Det kan forhindres med et javascript der blokerer for højreklik. Jeg sidder desværre ikke lige inde med koden, men mon ikke du kan finde scriptet 'derude' eller stille et spørgsmål her : http://kandu.dk/dk/emne/30807

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 23-04-04 09:11

Tak....

*GGG*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-04 09:12

Undskyld. Jeg troede ikke du kunne mærke noget af overhovedet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 23-04-04 09:19

Tak for din henvendelse molokye.
Også sødt af dig...!

Ja, at jeg ikke kunne marker noget overhovedet - den er jeg med på....det har jeg også været ude for!
Så næste gang vil jeg stille spørsmål i dette enme! Så jeg kan få løst det problem!
Har desværre ikke flere point pt.!

Knuz
Miomis

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-04 09:38

Gør ikke spor miomis. Skulle du komme ud for dette kan man (nogen gange) finde selve teksten ved at gå op i browserens menulinje, vælge Vis->Kilde og hente teksten direkte fra kildekoden. Helt umuligt bliver det dog hvis teksten ligger i en Java applet eller en flashfil

Ha' en go' dag miomis

</MOLOKYLE>