/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Gode DVD skiver?
Fra : 2cole2hold
Vist : 466 gange
25 point
Dato : 22-04-04 12:19

Hvilke mærker er bedst indenfor brændbare DVD skiver?
Jeg formoder at der findes både godt og skidt på markedet, ligesom med CD-r skiver, hvor min erfaring har vist mig at f.x. Schneider er bedst.
Lige nu bruger jeg "Professional white" som ikke er særlig gode, og "Premium" som er en del bedre. Kender du et rigtig godt mærke (til en overkommelig pris) ?

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 22-04-04 12:21

Der er utroligt stor forskel på skiverne. Og ofte er det afhængigt af hvilken brænder du har.
Venligst oplys dette og jeg skal komme med nogle forslag !

Kommentar
Fra : 2cole2hold

Dato : 22-04-04 12:24

Min brænder hedder: RICOH DVD+RW MP5240A

Kommentar
Fra : 2cole2hold

Dato : 22-04-04 12:32

4X

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 12:38

Du skal bruge det mærke som brænderfabrikanten anbefaler - eller et tilsvarende.

Accepteret svar
Fra : stefanahm

Modtaget 35 point
Dato : 22-04-04 12:47

Ritek DVD+R 4.70 GB RICOHJPNR01 4x
Verbatim DataLifePlus DVD+R 4.70 GB MCC.....002 4x

Er bare 2 mærker der kan bruges - bruger selv Verbatim Datalife med stor succes - ikke en eneste fejl brænding.

Verbatim og Ritek kan købes til fornuftige priser (under 10.- kr/ stk) på:

www.wesellcd.com

Mvh

Stefan

Kommentar
Fra : 2cole2hold

Dato : 22-04-04 13:00

Tak Stefan, det prøver jeg!
Kan du vente på point til jeg har prøvet dem?

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 22-04-04 14:12

Fint nok. Håber det lykkedes dig at få lavet "BACK-UP" af din e skiver !

Stefan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-04-04 14:46

Kan osse godt anbefale verbatim!

Kommentar
Fra : 2cole2hold

Dato : 22-04-04 16:43

Jeg er sikker på at du har ret, så ingen grund til at vente med points :)

Godkendelse af svar
Fra : 2cole2hold

Dato : 22-04-04 16:45

Tak for svaret!

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 22-04-04 18:00

Altid glad for at hjælpe !!!!!

Hvad bruger du til at lave "back-up" med ?

Stefan

Kommentar
Fra : 2cole2hold

Dato : 22-04-04 18:08

Roxio 6 :)

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 22-04-04 18:22

Prøv evt. DVD-SHRINK

Hamrende godt program der kan bruges til at fravælge de forskellige undertekster - samt alt det andet man alligevel ikke gider have med

http://www.dvdshrink.org/

Stefan