/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
AMD Athlon 64 bundkort igen
Fra : Gambrinus
Vist : 480 gange
225 point
Dato : 21-04-04 08:41

Indrykker dette spørgsmål igen.
Der er da nogen der kan svare.
Har haft et defekt mb til rep. Nu kan de (heldigvis) ikke skaffe dette mb mere, så jeg kan få et andet efter eget valg.
Har tænkt mig at investere i et mb til Athlon 64, men har ikke rigtigt, fået sat mig ind i disse CPU'er og mb for samme.
Har 2 stk. S_ATA Seagate 120GB Harddiske, som skal ku' køre i RAID, samt 1*512 + 2*256 Kingston HyperX PC3200 CL2 RAM.
Har indtil nu været meget tilfreds med Gigabyte MB med 4 IDE porte med RAID 0, 1, 0+1 og JBOD, så jeg står mellem disse to mb :
GA-K8VT800 PRO med VIA K8T800 / VT8237
GA-K8N Pro med NVidia nForce 3
Hvilket af disse chipset skal jeg vælge (begrundelse).
Er der andre forslag til mb ?
Så vidt jeg kan se, er der ikke nogen af disse mb, der understøtter dual RAM. Hvorfor ? Køre Athlon 64 på en anden måde, så dual RAM ikke er nødvendigt ?
Athlon 64 fås med 512kB/1MB Cache.
Er 1MB værd at investere i ?
Hvad er et DPS slot, som nogen mb har ?
M.v.h. Gambrinus

Accepteret svar
Fra : fleng

Modtaget 235 point
Dato : 21-04-04 09:06

Her har du en link som formodentlig svarer på dine spørgsmål. http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/25/9900998

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 21-04-04 14:18

Hej Gambrinus...

Foreslår "GA-K8N Pro med NVidia nForce 3" - Begrundelse:
http://www.nvidia.com/page/nf3.html

DPS = Dual Power System .........

Evt. tjek dette board hvilket har ALT du skal bruge!!!
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=15347

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-04-04 14:26

Tak for svaret Begge 2
Valget faldt på et Gigabyte GA-K8N Pro og en Athlon 64 2800+
Spændt på hvor hurtigt den kan køre
Gambrinus